رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-17 13:49 شماره خبر : 5800 https://diyareaftab.ir/short/N32ER 0
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: در هفته ازدواج ۵۰ برنامه با عناوین گوناگون در جهت تبیین و تسهیل ازدواج در سطح استان پیش‌بینی شده است که به مرحله اجرایی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»، مسعود پیرایش، صبح امروز، در نشست خبری اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی، با توجه به فرارسیدن هفته ملی ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی گفت: با پایین بودن نرخ آمار جمعیت در کشور و صفر شدن نرخ رشد جمعیت در آینده‌ای نزدیک، برنامه‌هایی ترتیب داده شده است که امر ازدواج آسان و فرزندآوری را در کشور تبیین کنیم.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت در کشور هفت‌ دهم درصد است که با توجه به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی با نرخ رشد جمعیت ۱.۲ جزو سه استان پیر کشور است که از میانگین نرخ فرزندآوری کشور با رقم ۱.۶ پایین‌تر است.

پیرایش عنوان کرد: کارشناسان جمعیتی معتقد هستند که ۶ سال فرصت نیاز است تا سیاست‌های تعدیل جمعیتی اصلاح شود.

وی اظهار کرد: بعضی‌ها بر این باورند که علت عدم ازدواج شرایط بد معیشتی است که این امر از درصد پایینی برخوردار است ولی عامل اصلی کاهش ازدواج نبود فرهنگ‌سازی در این حوزه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در ستاد سازماندهی جوانان بررسی می‌شود ازدواج و جوانی جمعیت است.

پیرایش تصریح کرد: در هفته ازدواج ۵۰ برنامه با عناوین گوناگون در جهت تبیین و تسهیل ازدواج در سطح استان پیش‌بینی شده است که به مرحله اجرایی برسد.

وی بیان کرد: برگزاری نشست با اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های هفته ازدواج، برگزاری جشن وصال شیرین در سطح استان و تقدیر از فعالان حوزه ازدواج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و حین ازدواج در سطح استان، شهر و روستا، ارائه مشاوره‌های رایگان در زمینه ازدواج، خانواده و فرزندآوری توسط افراد متخصص، از برنامه‌های هفته ازدواج است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث کاهش ازدواج می‌شود بروز فرهنگ‌ها و عادت‌های خاص در خانواده‌ها و افراد است که مانع ازدواج پسران و دختران می‌شود که در نهایت افراد جوان تبدیل به پیرپسر و پیردختر می‌شوند.

پیرایش اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۳۱۱ جلسه مشاوره ازواج و خانواده، برای ۷۷۰ نفر برگزار شد که نتیجه خوبی را به ارمغان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در سال جاری پنج مرکز مشاوره افتتاح شود که از این تعداد سه مرکز افتتاح شده و دو مرکز دیگر در هفته ازدواج افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: بستن قرارداد با کانون ازدواج آسان شهر اراک که با ارائه خدمات باکیفیت ازدواج و حذف واسطه‌های دلالی، هزینه‌های برگزاری مراسمات عقد و عروسی که شامل سفره عقد، گل، تالار، پذیرایی، فیلم و آتلیه عروس را کاهش داده است.

پیرایش بیان کرد: برگزاری برنامه‌های گفتگو محور با موضوع فرهنگ‌سازی و مشاوره ازدواج، تهیه و انتشار محتویات فرهنگی و بصری با موضوع ازدواج در فضای مجازی، تاسیس مراکز همسان‌گزینی در استان جهت بررسی افراد و معرفی زوجین به هم از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار