رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-11 12:36 شماره خبر : 6407 https://diyareaftab.ir/short/VM2ql 0
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی:

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به اینکه قوام نظام در گرو مشارکت حداکثری مردم است گفت: آنچه مهم است مردم حتما در انتخابات شرکت کنند و مشارکت را بالا ببرند و امام جامعه را تنها نگذارند.

علی یونسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب»؛ گفت: شرکت مردم در انتخابات در جمهوری اسلامی از حساسیت بیشتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است؛ چرا که در کشورهایی که حکومتشان طاغوتی یا پادشاهی است رای دادن در بین ملاک‌هایی که در تداوم حکومت آن‌ها نقش دارد؛ هیچ جذابیتی ندارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مشارکت بالا به معنی حضور امت در کنار امام جامعه است لذا به هیچ وجه نباید اهمیت پایین غربی‌ها نسبت به انتخابات کشور خود را هم راستا و هم تاثیر با مشارکت در جمهوری اسلامی دانست.

وی افزود: معمولا کشورهای جهان به یک ابرقدرتی وابسته هستند و در این کشورها رای مردم جایگاهی ندارد ولی جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی بر مبنای اتحاد، امام و نقش مردم است و به همین دلیل بسیاری از رسانه‌های غربی تشویق به رای ندادن را در برنامه‌های خود قرار دادند.

یونسی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات در یک سمت یک تفکر ناب انقلاب که بر پایه شعار «ما می‌توانیمِ» امام‌ خمینی رحمت‌الله‌علیه و گفتمان امامین انقلاب است که با تکیه بر ظرفیت درونی و گسترش رابطه با کشورهای جهان بر مبنای عزت و اقتدار معتقدند؛ می‌توان مشکلات را حل کرد و در سمت دیگر تفکر غربی بر این اعتقاد است که نتوانستیم مشکلات را حل کنیم؛ بنابراین اکنون هم نمی‌توانیم و یا از طریق مذاکره، برجام‌های مختلف و از طریق غرب و پشت کردن به دستاوردهای داخلی باید بر آن‌ها فائق آمد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی خاطر نشان کرد: مردم در یک موقعیت حساس و خطیر زندگی‌شان باید بین دو تفکر حق(جلیلی) و غربی(پزشکیان) یکی را انتخاب کنند. آنچه مهم است مردم حتما در انتخابات شرکت کنند و مشارکت را بالا ببرند و امام جامعه را تنها نگذارند.

وی ادامه داد: هرجا مردم پشت سر رهبر خود حرکت کردند دنیا به آن مردم و کشور احترام خواهند گذاشت و به میزان بسیاری از عزت و اقتدار در کشور دست پیدا خواهد کرد.

یونسی با اشاره به مدیریت قوی و توانمندی اداره جنگ در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: دشمن نتوانست با نیروی نظامی کاری از پیش ببرد ولی امروزه با به راه انداختن جنگ نرم و شناختی مردم را دلسرد می‌کند و مسئولان را یک دست فاسد می‌نامد تا میزان مشارکت پایین رود؛ اما همیشه نظام فسادستیز بوده حتی با مفسدین نزدیک به مقام‌های بالای کشور مماشات نکرد که نمونه‌های آن را دیدیم.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار