رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تهران:

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تهران گفت: بانو مجتهده امین اعجوبه تاریخ و از علمای بزرگ دنیای اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب»؛ در اجلاسیه گرامیداشت و افتتاحیه دبیرخانه دائمی بانو مجتهده امینِ دانشگاه پیام نور اراک در استانداری مرکزی صبح امروز، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی بیان کرد: عرفان و فقاهت دو ویژگی خاص این بانوی بزرگوار است که او را نه تنها در بین زنان بلکه در میان مردان تاریخ سرآمد کرده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تهران افزود: بانو امین در مقام عرفان، عارف و در فقاهت، فقیه بود که دارای مشاهدات و الهامات و در فضای سنت سیر می‌کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمی ایشان افزود: بانو امین به درجه اجتهاد رسیده بود و در این مقام فهمی عمیق داشت.

در بخش دیگری از این مراسم مدیر حوزه علمیه امام خمینی رحمت‌الله علیه با بیان این‌که بانو امین از چهار مرجع تقلید و علمای زمان خود اجازه اجتهاد داشت؛ تصریح کرد: بانو امین تالیفات زیادی داشتند که اربعین الهاشمیه و مخزن العرفان دو نمونه از کتاب‌های ایشان است.

آیت‌الله میرمهدی گفت: وجود چنین شخصیتی در دنیای اسلام باعث معرفی جایگاه بانوان و اثبات ارزش والای زن است.

وی گفت: هر زنی با الگوگیری از مقام ایشان، تلاش و مجاهدت در راه علم و معنویت می‌تواند به درجات عالی اجتهاد برسد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور و مسئول دبیرخانه دائمی بانو مجتهده امین هم در حاشیه مراسم گفت: با افتتاح این دبیرخانه قرار است در حوزه تولید محتوا با محوریت شخصیت بانو امین این طرح دائمی شود.

علی یونسی اظهار کرد: علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌توانند آثار خود را در قالب داستان، فیلم‌نامه، نمایشنامه، نقاشی، عکس نوشته، طراحی پوستر، اینفوگرافی، موشن گرافی، پادکست، خوشنویسی، تدوین و معرفی کتاب برای دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای خبر/

«مجتهده امین» اعجوبه تاریخ اسلام است
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار