رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تعداد 640 رأس دام قربانی در عید سعید قربان توسط بازرسان بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی این استان مورد نظارت و بازرسی پیش از کشتار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محمد فتاحی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: اداره دامپزشکی استان مرکزی با سازماندهی اکیپ‌های ویژه نظارتی اعم از دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر وظیفه نظارت و بازرسی را در هنگام خرید دام و معاینات پیش و پس از کشتار در روز عید قربان بر دام‌های قربانی را برعهده داشتند.

 
وی با اشاره به حضور ۳۶ اکیپ ثابت و سیار در این طرح افزود: ۶۴۰ رأس دام سبک و سنگین زنده و تعداد ۴۷۶ عدد لاشه دام در روز عید سعید قربان در مراکز و مکان‌های از قبل مشخص شده توسط این گروه‌ها مورد معاینه و بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در این بازرسی‌ها تعداد یک لاشه دام ضبط و ۱۶ عدد لاشه نیز اصلاح شد.  

فتاحی تصریح کرد: خط قرمز دامپزشکی استان تأمین سلامت مردم و جامعه است و بازرسان دامپزشکی استان هر ساله در میادین موقت دام و کشتارگاه‌های شهرستان دام‌های زنده و لاشه‌های کشتاری را از نظر آلودگی به عوامل بیماری‌زا علی‌الخصوص بیماری‌های قابل انتقال بین دام و انسان بازرسی کرده و سلامت مصرف‌کنندگان را از نظر ابتلا به بیماری‌ها تضمین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در استحصال و فروش فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی به دامپزشکی استان اطلاع‌رسانی نمایند تا در کم‌ترین زمان اقدامات لازم نسبت به برخورد با متخلفین انجام گیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار