رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-10 11:59 شماره خبر : 6400 https://diyareaftab.ir/short/eoj0D 0
رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی:

رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف در حوزه استان ۲۴ هزار و ۳۶۱ فقره پرونده منجربه صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ صمد خدابخشی، به‌مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه، صبح امروز، در نشست خبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و به‌خصوص شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و همچنین یاد خاطره شهدای خدمت گفت: مجموعه شورای حل اختلاف یک نهاد ۲۱ ساله است که با فراز و نشیب‌های گوناگونی رو‌به‌رو بوده است.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه شورای حل اختلاف به‌موجب قانون مصوب سال ۱۳۹۴ و اصلاحات بعدی آن، در سال گذشته با ۶۹ شعبه شورای حل اختلاف در استان مرکزی و ۴ شعبه روستایی و ۱۸ شعبه اجرای احکام که مجموعا ۹۱ شعبه است و تعداد ۳۳۱ نفر کارکنان شورای حل اختلاف که ۱۵۲ از این تعداد آقا و ۱۷۹ نفر خانم مشغول خدمت‌رسانی است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۲۲۰ فقره پرونده به مجموعه شوراهای حل اختلاف استان مرکزی وارد شده و ۱۱۵ هزار و ۱۸۶ فقره پرونده هم مختومه شده است.

خدابخشی عنوان کرد: در اجرای احکام ۱۲ هزارو ۷۸۳ فقره پرونده مختومه شده و مجموع پرونده‌هایی که در اجرای احکام بر شعب شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته ۱۲۹ هزار و ۴۷ فقره پرونده و ۱۲۸ هزار و ۳۶۹ فقره هم مختومه شده است.

وی با توجه به این که مهم‌ترین فاکتور در شورای حل اختلاف صلح و سازش در پرونده‌های وارد شده است، اظهار کرد: به همت اعضای شورای حل اختلاف در حوزه استان ۲۴ هزار و ۳۶۱ فقره پرونده منجربه صلح و سازش شده است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تلاش شورای حل اختلاف زندان، صلح‌یاران، معتمدین و موثرین ۶ پرونده قتل عمد منتهی به رضایت قطعی شده است.

خدابخشی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ۲۲ روز کاری است و ۳۷ هزار و ۹۱۳ فقره پرونده‌های الکترونیکی بدون کاغذ در سال گذشته دادرسی شده است.

وی بیان کرد: هوشمند شدن قوه قضائیه و ایجاد شدن پرونده‌های الکترونیکی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در امر رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: تعداد دادرسی‌های الکترونیکی که با زندان و افرادی که در راه دور بودند برقرار شده ۳۲۷ فقره است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد از ابلاغ‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی از طریق ابلاغ الکترونیک است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار