رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-08 14:39 شماره خبر : 6304 https://diyareaftab.ir/short/NYRXd 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید خود را خادم مردم بداند گفت: خوب انتخاب کنید تا پشیمان نشوید، کسی را انتخاب کنید که دلباخته لبخند دشمن نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است، رئیس جمهور منتخب باید خود را خادم مردم بداند.

وی افزود: امروز یکی از نامزدها چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری. زمام امور کشور را در دست خواهد گرفت.

سوری اظهارکرد: کسی که به عنوان رئیس جمهور از صندوق‌های رأی برگزیده شود باید مطالبات رهبری و گفتمان مردم انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از مکتب ناب اسلامی، رئیس جمهور خادم مردم است، هر کسی می‌خواهد بزرگی کند، قبل از آن باید خادم مردم باشد.

وی افزود: مطالبه مردم این عناوین غلط به ریاست رسیدن و رئیس بودن را می‌شکند، در مکتب ما خدمت به مردم را بالاترین عبادت و جایگاه مهمی در خدمت به مردم وجود دارد.

سوری بیان کرد: خدمت در نظام اسلامی برای هر کسی میسّر نیست و فرد منتخب باید شکرگزار باشد تا در قالب رئیس جمهور به مردم خدمت کند.

امام جمعه فرمهین گفت: موقیعت‌ و جایگاه رئیس جمهوری برای خدمت است، مسئولیت زمینه خدمت صالح است.

وی اظهار کرد: هدف اگر خدمت باشد، مسئولیت عمل صالح می‌شود، هر نعمتی شکری دارد و شکر مدیریت باید خدمت به خلق خدا باشد.

سوری گفت: کار را به صورت جهادی پیگیری کند، این نامزدها چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مشکلات را اطلاع دارند و با چشم باز وارد عرصه شدند پس خود را برای کار جهادی آماده کند‌.

امام جمعه فرمهین گفت: مبنای کار باید پیش‌برد اهداف انقلاب باشد، پیام سید حسن نصرالله هم خطاب به ملت ایران تأکید کرد که هر کاری که انجام می‌دهید آثار آن در کشورهایی که نیازمند شما موثر است.

وی گفت: فرد منتخب انتخابات ریاست جمهوری نباید متمایل به آمریکا نباشد وگرنه از ارزش‌ها انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرد، رئيس جمهور آینده نباید لبخند به دشمن بزند و داد و بیدادش برای مردم باشد.

سوری افزود: کارگزارانی که در دولت چهاردهم توسط رئیس جمهور آینده به کار گمارده می‌شوند یک تفکری را سر کار می‌آورد.

امام جمعه فرمهین گفت: خوب انتخاب کنید تا پشیمان نشوید، کسی را انتخاب کنید که دلباخته لبخند دشمن نباشد، آمریکا ستیز، فسادگریز، حامی محرومان، مطیع رهبری و ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

وی ادامه داد: همه در این فریضه مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات شرکت کنید، انتخابات از شب قدر هم مهم‌تر است چرا که در شب قدر سرنوشت یکسال انسان رقم می‌خورد اما در انتخابات سرنوشت چهارسال کشور را رقم می‌زنیم.

سوری ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشن غدیر و جشن تیرگان گفت: شهرداری و شورای شهر برای برگزاری جشن تیرگان زحمت کشیدند، جشن تیرگان بخاطر تشکر از خدا است، شکر نعمت باید متناسب با آن باشد.

امام جمعه فرمهین خاطرنشان کرد: کشاورزان در شکر نعمت باید زکات محصول را پرداخت کند، اگر بنا باشد شکرگزار باشیم این شکرگزاری باید متناسب با نعمت باشد، لازمه شکر محصول کشاورزی پرداخت زکات است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار