رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با درایت دولت سیزدهم و زحمات شهید رئیسی ثبت آثار ناملموس همچون آداب و رسوم ایرانی مانند شب چله و افطاری و.. صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ظهر امروز، در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک و تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیای بازار اراک، که با حضور استاندار ، فرماندار اراک، دادستان مرکز استان‌ مرکزی، جمعی از مسئولان و کسبه بازار در سرای کاشانی‌ها برگزار شد؛ علی دارابی بیان کرد: مرمت و حفاظت بازار اراک وظیفه ما است و تصمیم خیرین و هیئت امنا و سایر نهادها برای این کار بزرگ، قابل تقدیر است.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد:  این کار پسندیده و مهم برای استان‌های دیگر کشور الگو خواهد شد و بنده برای ادای احترام به مجریان آن به اراک سفر کردم.

وی با بیان اینکه با درایت دولت سیزدهم و زحمات شهید رئیسی ثبت آثار ناملموس همچون آداب و رسوم ایرانی مانند شب چله و افطاری و.. صورت گرفت؛ اظهار کرد: تا قبل از دولت خدمت ایران رتبه هفتم را در دنیا برای ثبت رسوم و آثار فرهنگی داشت و اکنون به همت این دولت به رتبه پنجم دست یافته‌ایم و قطعا با مرمت بازار اراک یک رتبه دیگر نیز ارتقا پیدا می‌کنیم.

دارابی گفت: بیش از ۳۰ درصد از مفاخر و مشاهیر کشور در استان‌مرکزی است که مسقط‌الراس در مفاخر و مشاهیر ایران زمین این استان است.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی ما جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و بیست سال به دلیل شرایط جنگ و انقلاب نتوانستیم آثار کشور را به یونسکو معرفی نماییم که اگر این کار صورت می‌گرفت در دنیا مقام اول را کسب و به داشته‌های تاریخی ایران زمین افتخار می‌کردیم.

در بخش دیگر این مراسم استاندار مرکزی گفت: امروز با امضای این تفاهم‌نامه یک روز تاریخی برای تاریخ بازار اراک خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان این‌ که یکی از موضوعات مهم دولت خدمتگزار احیای مظاهر و نمادهای هویتی استان است؛ افزود: بازار اراک سرآمد بازارهای جهان و یک مجموعه هویتی برای کشور و استان است.

وی گفت: با تعامل و هم‌افزایی هیئت امنای بازار، خیرین، استانداری، فرمانداری، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل اوقاف و دادستانی استان طرح احیای بازار اراک در یک برنامه پنج ساله انجام می‌شود و در این تفاهم‌نامه سهم هر نهاد مشخص و مدون شده‌است و امید می‌رود هرکدام با پایبندی به تعهدات خود این کار بزرگ را به سرانجام برسانند.
انتهای خبر/

تلاش دولت برای ثبت آثار ناملموس ستودنی است
تلاش دولت برای ثبت آثار ناملموس ستودنی است

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار