رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-16 16:46 شماره خبر : 5660 https://diyareaftab.ir/short/V5Xg6 0
یادداشت؛

امام خمینی(ره) یک مکتب است، زمانی که یک تنه در برابر آمریکا می‌ایستد، جمله آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، مصداق بارز شجاعت و عدالت خواهی این ابر مرد تاریخ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ زهرا حسنی مقدم در یادداشتی ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) نوشت: آیه(قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ ۖ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ، بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید )، ۴۶ سبا، هدف و آرزوی مردی بود که بر اساس شریعت اسلام‌اندیشید عمل کرد و جهانی را پرچمداری نمود.

امام خمینی(ره) بر اساس شاخص‌های شریعت اسلام قیام الله نمود؛ در زمانه‌ای که جهان، انسانیت را تا مرز کاپیتولاسیون در کشورمان به چالش و تحقیر کشانده بود.

زمانی که منافع ملی کشور، تنها یک ابزار برای منافع دیگر غارتگران دنیا بود و دنیا رژیم غاصب، اسرائیل را تأیید کرد و از هیچ کسی فریاد عدالت خواهی و انسانیت برنخواست امام (ره) قیام کرد.

امام(ره) با هدف قیام الله آغاز یک پرچمداری جهانی منطبق با شریعت اسلام را، بنا نهاد و با اقتدار و صلابت پا به میدان گذاشت و از قم تا نجف و نوفل لوشاتو دست از قیام و مبارزه برنداشت و فتحی شقاقی فلسطینی خمینی را کلید رمز آلود فلسطین خواند.

امام خمینی یک فرد نیست، یک مکتب است، مکتب امام(ره) برگرفته از آزادی و مردم سالاری دینی، که نمونه بارز آن احترام به نظر مردم و آرای آن‌ها با رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در همان آغازین روز‌های انقلابی نوپا بود.


مردی که مصداق بارز خطبه متقین امام علی(ع) است؛ آنجا که می‌فرماید: آنان شیران روز و عابدان شب هستند.

تهجد و معنویت و تعظیم امام در برابر پروردگار خویش، از او ذوالفقاری می‌ساخت که در سال‌های اولیه انقلاب، همان زمان که دنیا به ابرقدرت‌های شرق و غرب تعظیم و تکریم می‌کرد و مستعمره آنان بود، نامه‌ای خطاب به گورباچف، می‌نویسد و بن‌بست کمونیستی و مکتب شرقی را یادآور می‌شود و اینگونه، امام با زبان توحید، با دنیا سخن گفت.

امام(ره) برای مردم دیده‌بان الهی بود، آن زمان که ۸ سال، دفاعی مقدس و قهرمانانه را رقم زدند و همچنین عدالت محوری‌ایشان گذشته از ساده‌زیستی خودشان و تأکید بر این منش در زندگی مسئولان به نمایش درآمد. آن زمان که پابرهنگان و کوخ‌نشینان را تکریم می‌کند و مایه ماندگاری انقلاب می‌داند.

امام خمینی(ره) یک مکتب است، زمانی که یک تنه در برابر آمریکا می‌ایستد. جمله آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، مصداق بارز شجاعت و عدالت خواهی این ابر مرد تاریخ است.

امام(ره) با درهم تنیدگی دین و سیاست، مکتب اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را به دنیای مسخ شده، مادی با محوریت خلیفه اللهی انسان معرفی کرد و امروزامانت دار این مکتب، امام خامنه‌ای حافظه الله تعالی، قیام لله را ادامه می‌دهد.

قیام الله که از کاپیتولاسیون، به وعده صادق رسید و این پرچم توحیدی همچنان برافراشته است تا با پیروی از موسی زمان (امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی)، از نیل آخرالزمانی نظم نوین جهانی برسیم که آن روز دور نیست، به قله نزدیکیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار