رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-12 00:01 شماره خبر : 6426 https://diyareaftab.ir/short/VJdm7 0
رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک:

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک گفت: انقلاب اسلامی نیاز به رئیس جمهوری دارد که موافق با اصل نظام و راهبردهایش در مسیر انقلاب و مردم باشد.

حجت‌السلام والمسلمین سید احمد میرمهدی، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ با توجه به اینکه انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده است، گفت: انتخابات حق مردم است اما وظیفه اجتماعی ما این است که فردی را انتخاب کنیم که اصلح باشد و توانایی بیشتری در اداره امور کشور و نظام انقلابی جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات، مردم میان دو مورد از کاندیدهای جبهه‌های گوناگون مختار به انتخاب هستند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی در خصوص ملاک‌های فرد اصلح و شناخت جریان غرب‌گرا بیان کرد: با تبلیغات گوناگون صورت گرفته میزان رأی هر کاندید افزایش می‌یابد اما آنچه که مهم است شناخت پیشینه و عملکرد هر کاندید در امور کشور است.

میرمهدی در خصوص اهمیّت این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته عنوان کرد: انقلاب اسلامی نیاز به رئیس جمهوری دارد که موافق با اصل نظام و راهبردهایش در مسیر انقلاب و مردم باشد، فلذا این دوره جدال میان متکی به توانایی خود و کمک از امام زمان(عج) و یا سازش با تمدن خودشیفتگی و جاهلانه غرب است، که به همین دلیل حساسیت این دوره انتخابات بیشتر از دوره‌های قبل است.

وی  پیرامون اینکه هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود، رأی به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: کاندیدایی که خط فکری‌اش سازش با غرب باشد، هیچگاه مسئله و دغدغه او مردم نیست، زیرا بنابر تجربه دولت‌هایی که با همین رویه سازشگری با غرب مملکت را اداره کردند دچار شکست عظیمی شدند که نه تنها مردم نفع نبردند، بلکه ضرر جبران ناپذیری کردند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم هیچ قدمی برای مردم بر نداشت و کار تا جایی پیش رفت که وزیر مسکن و شهرسازی دولت وقت گفت که ما افتخار می‌کنیم در دوره هشت ساله خود حتی یک خانه هم نساخته‌ایم.

میرمهدی در خصوص خطرات احتمال خروج از ریل انقلاب و بازگشت به جریان غربگرایی و روایت روزهای وابستگی به مذاکره با غرب، صریح کرد: با روند صحبت‌های بعضی از کاندیدها متوجه این می‌شویم که قرار است با حذف یارانه‌ها حامل‌های انرژی در دوره ریاست جمهوری این کاندیدای غربگرا روزبه‌روز افزایش یابد.

وی بیان کرد: در دولت مردمی و انقلابی شهید رئیسی خدمات ارزنده‌ای برای کشور و مردم انجام شد که نشانگر این است با تلاش و مدیریت صحیح و با توکل بر خدا می‌توان کشور را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اداره کرد.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک عنوان کرد: در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنیم که همانند شهید رئیسی، شهید جمهور باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار