رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-30 13:07 شماره خبر : 6061 https://diyareaftab.ir/short/erJZK 0
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان:

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مصطفی چمران نقش اساسی در رفع تجزیه قومی، فتنه و جنگ داخلی داشت و با حضور خود در جبهه‌های جنگ دفاع مقدس، جان خود را در راه خدا و دفاع از مردم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی عباسی، صبح امروز، در همایش روز بسیج اساتید، با شعار استاد انقلابی، حماسه حضور و حکمرانی علوی، که در شهر اراک با حضور اساتید دانشگاهی این شهر برگزار شد، گفت: شهید مصطفی چمران، الگوی ماندگار جهاد و علم و تقوا است و جا دارد هر ساله نسبت به چنین شخصیتی پرداخته شود.

وی افزود: شهید مصطفی چمران قبل از انقلاب در معروف‌ترین دانشگاه جهان مدرک دکترای فیزیک پلاسما خود را گرفت و عازم جهاد در راه خدا شد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:‌ عبور از همه تعلقات دنیایی و خود را وقت و فدای خدا شدن، اهل معنویت، میهن‌دوستی و جهاد در راه خدا، از خصوصیات شهید مصطفی چمران است.

عباسی عنوان کرد: شهید مصطفی چمران نقش اساسی در رفع تجزیه قومی، فتنه و جنگ داخلی داشت و با حضور خود در جبهه‌های جنگ دفاع مقدس، جان خود را در راه خدا و دفاع از مردم کردند.

وی اظهار کرد: آیت‌الله ابراهیم رئیسی در راه خدمت به مردم شهید شد، زیرا مردم را از صمیم قلب دوست داشت و اهل شعار دادن نبود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب، اساتید اندکی در کشور وجود داشتند، اما امروزه هزاران استاد فرخیته دانشگاهی در را خدمت به نظام و کشور تربیت شده‌اند و مجموعه عظیم و فاخر را تشکیل داده‌اند.

عباسی تصریح کرد: شهید رئیسی تمام عمر خودش را در خدمت به انقلاب اسلامی و مردم وقف کرد و همچنین انتظار ملت ایران این است که خادمانی همچون شهید رئیسی برای کشور تصمیم گیری کنند.

وی بیان کرد: واقعیت امروز عالم در حال گذر از یک پیچ تاریخی و تمدنی است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک نقاط عطف در تحولات دنیایی روح یک جهان بی‌روح است‌.

عباسی اظهار کرد: وابستگی به کشورهای دیگر غلط است و جای تاسف دارد که افرادی پیشرفت کشور را در گروی وابستگی به نظام‌های غربی و شرقی می‌دانند که سال‌ها است ظلم آشکار، ستم بر کودکان و زنان بی‌گناه و عدم تعهد آن‌ها نمایان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق اعلام شد که هیچ چیز در انقلاب اسلامی پنهانی نیست و هیچ کس مانع پیشرفت انقلاب و دفاع از مظلوم نمی‌شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رفتن به سمت نظم نوین جهان اسلامی نیازمند توکل، اعتماد به‌نفس، جهاد و استقامت دارد.

عباسی بیان کرد: امروزه نظام انقلامی اسلامی به جایی رسیده است که معادلات منطقه‌ای و جهانی را زیر نظر و تاییدیه خود اجرایی می‌کند و این افتخار توسط مردم و مسئولانی همچون شهید رئیسی‌ها و شهید سلیمانی‌ها ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در روز انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهور شرکت‌ خواهیم کرد و کسی را برمی‌گزینیم که پیشرفت و سرنوشت جوانان کشور را وابسته به کشورهای دیگر نداند و همچون شهید رئیسی به تولیدات داخلی و تکیه بر توانایی مردم کشور اهمیت بدهد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری پیرامونی اصولی که باید در انتخابات رعایت شود، اظهار کرد: حفظ اتحاد ملی، تقویت امید، توجه به جایگاه تمدنی انقلاب اسلامی، عدم خودناباوری، حفظ دستاوردهای شهدای خدمت، ارزش به جوانان و تولیدات داخلی، عدم وابستگی به کشورهای دیگر، ارائه الگوهای اخلاقی، پرهیز از خودتحقیری و پرهیز از طرح دشمن نسبت به ایجاد تفرقه قومی و مذهبی، از اصولی‌هایی است که باید در انتخابات رعایت شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار