رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-25 08:36 شماره خبر : 2740 https://diyareaftab.ir/short/eRloP 0
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اهتمام امام هادی(ع) به مسائل اجتماعی و سبک زندگی، می‌تواند الگویی مناسب برای مدیران و مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی شریفی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی «دیار آفتاب»؛ به مناسبت شهادت امام هادی(ع) در رابطه با سبک زندگی وی گفت: از خداوند خواستاریم که ما را از کسانی که در ماه رجب خود را برای مهمانی خدا آماده می‌کنند قرار بدهد.

وی در رابطه با سبک زندگی امام هادی(ع) افزود: سبک زندگی امام هادی(ع) را می‌توان در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی بررسی کرد به دلیل اینکه امروزه مسائل اجتماعی در اولویت و مورد توجه است.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: حضرت امام هادی(ع) به خاطر ویژگی‌ها و شرایطی که خلفای عباسی برای ایشان به وجود آورده بودند و با محدودیت‌هایی مانند بازداشت خانگی برای وی به وجود آورده بودند و دائماً در حال تجسس و مراقبت از زندگی ایشان بودند ولی حضرت امام هادی(ع) با این سختی و دشواری، اهتمام به مسائل اجتماعی غافل نبودند.

شریفی اظهار کرد: اولین ویژگی امام هادی(ع) از لحاظ سیاسی و اجتماعی می‌توان به اهتمام ایشان به این مسائل نام برد که با شرایط، ویژگی‌ها و مسئولیت امامت و سبک زندگی که داشتند می‌تواند الگویی مناسب برای مدیران و مسئولان باشد.

وی عنوان کرد: علی بن حمزه روایت می‌کند، امام هادی(ع) را دیدم که سخت مشغول کارکشاوری بودند که ازایشان پرسیدم یابن الحسن کارگران کجا هستند که شما به این شکل مشغول کار هستید، امام هادی فرمودند پدرانم مانند من کار می‌کردند و مردم نیز با مشاهده ایشان برای کسب روزی حلال که هم سو و هم قدم با مردم مشغول کار و در حال رفت و آمد هستند، تأثیر مثبتی روی جامعه گذاشته بودند.

کارشناس مسائل مذهبی، در رابطه با یکی دیگر از اقداماتی که امام هادی(ع) انجام دادند گفت: یکی از اقدامات ایشان، آماده‌سازی و زمینه‌سازی جامعه اسلامی، برای غیبت صغری و کبری حضرت مهدی(عج) بوده است که به وسیله نواب و فقهای آن دوران مردم را برای غیبت کبری آماده می‌کردند.

شریفی در پایان تصریح کرد: حضرت امام هادی(ع) فرمودند مردم در دنیا به وسیله اموال و ثروتشان می‌شناسند ولی باید دقت کنیم کارزار در آخرت به این شکل نیست و در آخرت مردم را به اعمال و رفتار و کردارشان می‌شناسند و شهرت و جایگاه انسان‌ها در آخرت به وسیله اعمالی است که انجام می‌دهند و خودم و دوستان را توصیه می‌کنم که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را از دست ندهیم و خداوند توفیق بدهد که از بندگان خوب و صالحش باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار