رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-22 07:57 شماره خبر : 7902 https://diyareaftab.ir/short/NBbZj 0
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی اراک:

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: مواضع شیعه در برابر امام زنده و حاضر باید عملیاتی، فعال باشد و تضعیف‌کننده جبهه حق نباشد.

حجت‌الاسلام سلمان محمدی‌ولدانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ گفت: امام حسن عسکری علیه‌السلام در سخنانی، خود را به بیشترین انکارشدن از سمت مردم زمان توصیف کردند در حالی ‌که وقتی در تاریخ بررسی می‌کنیم با وجود این که حضرت علی علیه‌السلام از خلافت و حق خود برکنار شدند و ائمه دیگر مثل امام جواد علیه‌السلام مردم ایشان را فرزند امام رضا نمی‌‌دانستند این توصیف به کار برده نشده است.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی اراک اظهار کرد: این حجم از انکار در مورد خیلی از ائمه مشاهده می‌شود اما دلیل این سخن امام عسکری علیه‌السلام این است که ایشان از جانب غیرخودی و اجانب مورد اتهام و انکار قرار نگرفت بلکه از سوی خواص و عالمان دینی که از قضا از نظر علمی بالاترین مدارج را دارا بودند و از نظر زهد نیز در مرتبه بالایی قرار داشتند انکار شدند‌‌.

وی افزود: امام بزرگوار توسط چنین اشخاص اعلم و زاهدی مورد ایراد و اشکال قرار می‌گرفتند به طور مثال به طرز لباس پوشیدن، ادبیات، زندگی و مدیریت ایشان خرده می‌گرفتند و یا به وکلای امام در خصوص خرج کردن بیت‌المال هجمه وارد می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: آن عالمان برجسته و خواص دوران حضرت در واقع می‌خواستند از خود پیامبر هم مسلمان‌تر باشند؛ امام عسکری علیه‌السلام در برابر این‌ها ایستاد و عابدان زاهد و ریاکار را سرزنش کرد که بهترین عبادت به فزونی نماز، روزه و حج رفتن نیست بلکه به تفکر و اندیشه به اوامر الهی است. امام عسکری علیه‌السلام در مقابل این عالمانی که بارها به حج می‌رفتند؛ حتی یک بار هم مشرف نشد و برای انتخاب موکل خود،  از بین کسانی دست به انتخاب زد که انسان‌هایی درستی بودند ولو این‌که تراز علمی خاصی نداشته باشند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی اراک عنوان کرد: ایشان به دنبال گزینه‌هایی بودند که دغدغه اعتماد داشتن به امام و انجام وظیفه نسبت به حضرت را در ذهن خود می‌پروراندند. خواص بی‌بصیرت دوران ایشان حتی از نظر علمی به امام اشکال می‌گرفتند در صورتی که حضرت از خود جلوه‌های علمی به جا گذاشت که مردم آن زمان به ایشان لقب (فقیه) دادند با وجود این‌که طیف گسترده‌ای از روایات و احادیث از امام صادق و باقر علیهم‌السلام بر جا مانده است.

حجت‌السلام محمدی خاطرنشان کرد: با همه این تفاسیر و گفته‌ها ما باید در عصر حاضر به دنبال انجام وظیفه نسبت به امام زنده‌ی عصر خود بود؛ نه این‌که به فکر عالم‌تربودن، زاهدتر بودن باشیم؛ باید به فکر تایید از جانب امام زمان خود بود و دنبال این که امام عصر از ما شیعیان چه خواسته‌ای دارد؟ و طوری زندگی و رفتار کنیم و موضع بگیریم که مورد اعتماد امام واقع شویم.

وی بر دوری از انحراف، زاویه نداشتن با امام، رفتار و سکنات موجه پیشه کردن، تاکید کرد و گفت: نظرات و برداشت‌های شخصی، امیال باطنی را در مقابل علم و عصمت امام، حضرات و اسلام قرار ندهیم؛ علم و دانایی خود را به بصیرت و معرفت تبدیل کنیم تا از زندگی اخلاقی، سیاسی، عبادی، فردی و اجتماعی حضرات معصومین بهره‌مند شویم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار