رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-31 09:20 شماره خبر : 8058 https://diyareaftab.ir/short/4xlmd 0
نماینده ولی‌فقیه در ناحیه بسیج ساوه:

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج ساوه گفت: تقویت وحدت می‌تواند نه تنها از حقوق مسلمین حفاظت کند، بلکه زمینه‌ساز پیشرفت‌های گسترده‌تری در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام غلامرضا زندیه در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: یکی از نکات مهم در رابطه با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)، شخصیت بزرگواری که رحمت‌للعالمین هستند، اهمیت ویژه وحدت امت اسلامی در این برهه از زمان است و در دنیای امروز، که مسلمانان با چالش‌ها و مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، تکیه بر آموزه‌های پیامبر (ص) می‌تواند راهگشای ما در مسیر اتحاد و همبستگی باشد.


وی با اشاره سوره آل عمران افزود: در سوره آل عمران به اهمیت وحدت و چنگ‌زدن به ریسمان الهی توصیه شده است و نه تنها در آیات متعدد قرآن کریم بلکه در روایات سیره معصومان علیهم‌السلام همچین بحث لزوم وحدت همبستگی وجود دارد زیرا این وحدت و برادری باعث نابودی دشمنان و باعث به ثمر نرسیدن مکر و حلیه آن‌ها نسبت به اسلام و مسلمانان می‌شود.


مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج ساوه تصریح کرد: تشبیه‌های معصومین در روایات مختلف درباره وحدت مسلمانان به زیبایی اهمیت همبستگی و همدلی در جامعه را نشان می‌دهد و این تشبیهات، تصویری واضح از ارتباط عمیق بین افراد با‌ایمان ارائه می‌دهد.


وی تأکید کرد: همان‌طور که اجزای یک ساختمان به یکدیگر اتکا دارند و استحکام آن را حفظ می‌کنند، مسلمانان نیز با ایمان به یکدیگر می‌توانند جامعه‌ای قوی و پایدار بسازند.

حجت‌الاسلام زندیه بیان کرد: این روایات به ما یادآوری می‌کنند که اتحاد و همکاری اهمیت حیاتی دارد و هر کدام از ما نقش مهمی در حمایت از یکدیگر داریم و با تقویت این روابط، می‌توانیم جامعه‌ای سالم و سرشار از محبت داشته باشیم.


مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج ساوه عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم نسبت به این قضیه اشاره و تأکید بسیار زیادی دارند و می‌فرمایند: «از دوازدهم تا هفدهم ربیع و الاول وحدت را آزمایش کنید باید به وحدت جهانی اسلام توجه بیشتری شود چرا که به واسطه این موضوع می‌توانیم یک حصار مستحکمی تشکیل بدهیم که هیچ قدرتی نتواند به حریم کشور‌ها و ملت‌های اسلامی دست‌درازی کند».


وی در ادامه گفت: موضوع وضعیت فلسطین و حملات به مردم این منطقه همیشه یکی از مسائل بسیار حساس و مورد بحث در سطح جهانی بوده است وجنایات و خشونت‌هایی که علیه غیرنظامیان، به ویژه کودکان و زنان، انجام می‌شود، باعث نگرانی‌های بشردوستانه زیادی شده است. بسیاری از کشور‌ها و سازمان‌های جهانی خواستار توقف این خشونت‌ها و حمایت از حقوق بشر در این مناطق هستند.


حجت‌الاسلام زندیه یادآورشد: این تحولات نشان‌دهنده ضرورت گفتگو و دیپلماسی به منظور یافتن راه‌حل‌های پایدار برای برقراری صلح و عدالت است و صدای مردم و حرکت‌های اجتماعی در سراسر جهان می‌تواند فشار بر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را برای اقدام مؤثرتر افزایش دهد.


وی گفت: بحث وحدت امت اسلامی و همبستگی میان مسلمانان از دو مذهب اصلی، اهل سنت و شیعه، همواره یکی از موضوعات محوری در تلاش‌های انتقادی برای مقابله با ظلم و جنایات علیه مسلمانان است. این وحدت می‌تواند قدرتی بزرگ در برابر مستکبران و ظلم‌ها باشد و به جوامع اسلامی این امکان را بدهد که به‌طور مؤثرتر از حقوق خود دفاع کنند وتاریخ نشان داده که عدم اتحاد و همبستگی می‌تواند به تضعیف جوامع اسلامی منجر شود و دشمنان اسلام از این نقطه ضعف استفاده کنند، برعکس، تقویت وحدت می‌تواند نه تنها از حقوق مسلمین حفاظت کند، بلکه زمینه‌ساز پیشرفت‌های گسترده‌تری در زمینه‌های مختلف است.


وی در پایان گفت: وحدت، مانند بسیاری از مسائل اسلامی، بر اساس آموزه‌های دینی ما یک وظیفه شرعی به حساب می‌آید و مسلمانان باید با یکدیگر همبسته باشند تا بتوانند در برابر چالش‌ها و دشمنان مقاومت کنند و با ایجاد یک جبهه متحد، می‌توان به عزت و آبروی بیشتری دست یافت که این عزت نه‌تنها در ابعاد فردی، بلکه در سطح اجتماعی و ملی نیز محسوس خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار