رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 14:29 شماره خبر : 8088 https://diyareaftab.ir/short/4zQmr 0
یادداشت؛

وحدت ویژگی تمدن‌هاست و هر چه میزان این همدلی نمود بیشتری پیدا کند، آن تمدن بر جوامع دیگر تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ بابک روزبه فعال فرهنگی استان مرکزی در یادداشتی به‌مناسبت هفته وحدت گفت: فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول، سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایت اهل سنت و برخی شیعیان تا ۱۷ ربیع‌الاول هفته وحدت است.  

هفته‌ای که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) نام گرفت تا شیعه و سنی و فرقه‌های اسلامی با اتحاد و همدلی مقابل قدرت‌های استعماری بایستند.

وحدت ویژگی تمدن‌هاست و هر چه میزان این همدلی نمود بیشتری پیدا کند، آن تمدن بر جوامع دیگر تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

وحدت می‌تواند جهان را سراسر نور کند همانگونه که نور احادیت در دل هر بشری تابانده شده است تا در گرو شناخت خود و جهان بروز و ظهور پیدا کند.

مقارن‌شدن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس اتفاق خوبی است که بدانیم وقوع دفاع مقدس حاصل نمی‌شد جز با وحدت. حماسه‌ای بی‌بدیل در تاریخ کشور و حماسه‌ای در سایه اعتقادات و باورهای دینی. در آن روزگار که قدرت‌های شرق و غرب دست به دست رژیم بعث عراق داده بودند تا ایران نوپا و تازه رسته را در ریشه بخشکانند و از رشد آن جلوگیری کنند تنها اتحاد و همدلی می‌توانست کشور را از جنگی نابرابر نجات دهد.

آن روزها از پیر و جوان، زن و مرد در هر شغل و مقام و با هر عقیده و مرام با دستی خالی و فقط با اتحاد و همدلی به فرماندهی راهبری فرزانه چون حضرت امام خمینی (ره) خالق حماسه‌ای شدند که گوش اعصار را کر کرد. حماسه‌ای که اکنون بیرق اتحاد آن سرمشق مبارزه مظلومین جهان در برابر استعمار شده است.

هر ملتی جز با وحدت به پیروزی دست نخواهد یافت و تنها راه برون رفت مردم دنیا اتحاد برای پیشرفت بشریت و احترام به حقوق انسانی است.  

حقوقی که اگر از سوی برخی زیاده‌خواهان نادیده گرفته شود جهان را نامتعادل خواهد کرد و مظلوم را از حقوق خود دور خواهد نمود.

وحدت رمز موفقیت است و ملتی که نتوانند خود را با وحدت سازگار کنند به بهروزی نخواهند رسید.  

امروز تنها راه تعالی، چنگ‌زدن به ریسمان الهی و تمرکز بر نقاط مشترک است، نقاط مشترکی که سرچشمه آن قرآن این کتاب بزرگ الهی است و تنها با این گفتمان می‌شود جهان را با خود همراه کرد که دعوت به وحدت و انسجام درونمایه اصلی ادبیات و گفتمان پایداری است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار