رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه کمیجان:

امام جمعه کمیجان در خصوص هفته دفاع مقدس گفت: نتیجه اقتدار و ایستادگی کشور ما حفظ مرزها است و به تمام معنا باید اذعان کنیم دفاع هشت ساله کشور ما را بیمه کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» به نقل از «سلام کمیجان»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص مناسبت‌های پیش‌رو گفت: از پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم با ده عنوان نام، یادشده است، از جمله رسول و ذکر، طه، یاسین، نوح مزمل، مدثر، محمد، احمد، عبدالله و در روایتی به نجم و تین و شمس هم یاد شده است که در قرآن آمده است ای مردم ما اهل ذکریم و از اهل ذکر بپرسید.

امام جمعه کمیجان گریه برای براورده شدن حوائج را تا حدودی ناصحیح خواند و گفت: امام باقر علیه‌السلام فرمودند خداوند دو خصلت از ما مردم خواسته است اولین مورد اقرار کنیم به نعمت‌ها تا خداوند اضافه کند و دومین مورد اقرار به گناهان است که اعتراف کنیم که خداوند ببخشد و اصرار نکنیم.

حجت‌الاسلامی والمسلمین سعیدی در خصوص آغاز هفته وحدت و دفاع مقدس تصریح کرد: به تمام معنا باید اذعان کنیم که کشور ما را بیمه کرد و هم کشورهایی که دنبال ایستادگی هستند و نتیجه اقتدار و ایستادگی کشور ما بود که شاهد حفظ مرزها هستیم و در مرز ایران با ارمنستان با وجود نفوذ ایران نتوانستند گذرگاه را ببندند که راه ارتباطی ما با اروپا را محدود می‌کند به آذربایجان و ترکیه ما باید گذرگاه را حفظ کنیم برای اینکه ارتباط ما با اروپا را از بین می‌برد.

وی با اشاره به ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی اکرم (ص) و ولادت امام صادق علیه‌السلام گفت: امام صادق علیه‌السلام را شیخ الائمه نامیدند به این دلیل که بیشتر از سایر ائمه و ۶۵ سال عمر کرده است. 

 امام صادق علیه‌السلام در دعای خود می‌فرمود: خدایا من را از بخل همراه با حرص جدا کن چه چیزی بدتر از شُح همراه حرص نفس که هر کس از شح نفس خودش را دور کند او سعادتمند است و امت‌های قبل از شما به شُح نفس هلاکت شدند، پس تمام شئون روابط و وحدت را بین خود حفظ کنید.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با علمای اهل سنت گفت: رهبر انقلاب بر مسئله مهم امت اسلامی تاکید داشتند  و اینکه بی‌تفاوت به رخدادهای امت اسلام نباشیم مسلمان باشیم از مردم غزه بی‌تفاوت باشیم وحدت از اصول اسلام و یک امر قرآنی است امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از فلسطین و غزه است و به واسطه تفرقه جامعه مسلمین بیش از ۴۲ هزار نفر در غزه هلاک شدند که نتیجه تفرقه را امروز در عملیات تروریستی که در لبنان اتفاق افتاد می‌بینیم.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار