رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-26 11:23 شماره خبر : 7980 https://diyareaftab.ir/short/VvB2p 0
یادداشت؛

امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تحقق محو اسرائیل، روز جهانی قدس و هفته وحدت را بنیان نهاد و در ادامه آن، فرمان تشکیل بسیج جهانی اسلام را صادر فرمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الله شایان‌پور در یادداشتی به‌مناسبت هفته وحدت نوشت: به جرأت می‌توان گفت؛ یکی از اهداف مهم امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، محو رژیم صهیونیستی بود و این رژیم خبیث صهیونیستی را منشأ تفرقه مسلمانان می‌دانست.

لذا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تحقق محو اسرائیل، روز جهانی قدس و هفته وحدت را بنیان نهاد و در ادامه آن، فرمان تشکیل بسیج جهانی اسلام را صادر فرمود.

شجره طیبه مقاومت اسلامی لبنان توسط خمینی کبیر غرص و در دوران زعامت امام خامنه‌ای رشد و ثمره‌اش به بار نشست و رژیم صهیونیستی را از لبنان بیرون کرد.

امروز محور مقاومت برای تحقق سیاست محو اسرائیل، از ایران به لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و یمن ادامه یافته و محاصره رژیم صهیونیستی کامل و تنگه‌های مهم دریای جهان از هرمز تا باب‌المندب و راه‌های مواصلاتی زمینی از ایران تا دریای مدیترانه در اختیار محور مقاومت قرار گرفته است، به‌طوری که امروز ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ادامه حیات رژیم صهیونیستی هیچ امیدی ندارند.

اگر وحدت مسلمین حول آزادی قدس شریف تکامل یافته بود، امروز مردم مظلوم غزه و کرانه باختری زیر بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی قتل و عام نمی‌شدند.

امام خمینی(ره) قائل به سیاست محو اسرائیل بود و لذا می‌فرمود؛ اگر مسلمانان جهان مجتمع می‌شدند و هر کدام یک سطل آب می‌ریختند، اسرائیل را سیل می‌برد.

امام خامنه‌ای در این رابطه می‌فرمایند: «امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، ارادهٔ وحدت است؛ یک اراده، ارادهٔ تفرقه است. ارادهٔ وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های با اخلاص بلند است و مسلمان‌ها را دعوت می‌کنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر اینطور بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمان‌ها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهد کرد».

پس، اگر امروز صدای مردم جهان از اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا در حمایت از مردم مظلوم غزه طنین‌انداز شده، حاصل جهاد و روشنگری امامین انقلاب اسلامی ایران است.

البته در مقابل سیاست حضرت امام راحل ایادی شیطان بزرگ هم بیکار ننشستند و توسط جریان تشیع انگلیسی حداکثر تلاش برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان را بکار بسته‌اند.  

نتیجه این‌که علی‌رغم شهادت و مجروحیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم غزه در ۱۱ ماه گذشته، اما هیچگاه مردم و به‌خصوص جوانان آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین به میدان نیامدند.  

همچنین هیچ زمان رژیم صهیونسیتی به غیر از مقطع فعلی در خطر فروپاشی و محو قرار نگرفته است. به‌طوری که جبهه استکبار برای ادامه بقای رژیم جعلی صهیونیستی تمام‌قد به میدان آمده، اما شکست خواهند خورد چرا که مردم جهان و مسلمانان منطقه بیدار شده و به‌طور قطع فلسطین پیروز خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با شهید بزرگ مقاومت، اسماعیل هنیه فرمودند: «چه کسی باور می‌کرد روزی در دانشگاه‌های آمریکا به نفع فلسطین شعار داده و پرچم فلسطین برافراشته شود و چه کسی باور می‌کرد که روزی در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین، به زبان فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده شود».

در آینده نیز ممکن است در مورد قضیه فلسطین حوادثی اتفاق بیفتد که امروز باور کردنی نیستند. (با اشاره به آیات قرآنی درباره تحقق دو وعده خداوند به مادر حضرت موسی) اکنون نیز وعده اول خداوند درباره مردم فلسطین محقق شده و آن، همان غلبه مردم غزه که گروهی کوچک هستند در مقابل گروه بزرگ و قدرتمندِ آمریکا، ناتو، انگلیس و برخی کشورهای دیگر است.

بر همین اساس وعده دوم، یعنی محو رژیم صهیونیستی نیز قابل تحقق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نحر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار