رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 04:33 شماره خبر : 8054 https://diyareaftab.ir/short/4PJDl 0
مدير حوزه علميه ساوه:

مدير حوزه علميه ريحانه‌الرسول (س) ساوه با اشاره به اینکه مادران غزه الگوى اراده ملى براى همه‌ى انسان‌ها هستند گفت: پيروزى غزه در سايه‌ى وحدت مسلمانان اتفاق مى‌‌افتد.

نجيبه‌خاتون كرمى در گفتگو با پايگاه خبرى تحليلى «ديار آفتاب»؛ ضمن تبريك هفته  وحدت گفت: به ابتکار امام خمینی (ره)، هر سال در ماه ربیع‌الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می‌شود. به اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و به نظر اکثریت اهل شیعه ۱۷ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) است. این اختلاف سبب شد تا امام خمینی (ره) با نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد. 

مدير حوزه علميه ساوه اظهار كرد: به فرمايش امام راحل چون دين ما يكى است و قرآن ما يكى است ما همه با هم برابر هستيم، وظيفه مهم ما تقويت اتحاد مسلمانان است كه ثمره اين تقويت جهانى شدن اسلام است، حمايت از زنان و مسلمان غزه يك مسئله‌ى تبيينى است. همانطور كه در هشت سال دفاع مقدس نقش زنان اگر از مردها بيشتر نباشد كمتر هم نبوده و اين حمايت زنان بود كه مردان توانستند در اين جنگ تحميلى به پيروزى برسند.

وى افزود: زنان مقاوم و رنج كشيده‌ى غزه به‌عنوان بهترين مصداق مقاومت زنان اسلام هستند آنها در مقابل اين همه سختى نهايت شكرگزارى را به درگاه خداوند متعال دارند مادران و كودكان در غزه با تحمل شرايط سخت، با ايستادگى و تحمل بارهاى سنگين، به اميد بهبود وضعيت آينده با اراده قوى به مبارزه ادامه مى‌دهند.

مدير حوزه علميه ساوه گفت: زنان در غزه در عرصه‌هاى نظامى و حمايتى نيز حضور دارند و همچنين با ايجاد ارتباط اجتماعى از جمله تشكيل شبكه‌هاى حمايتى و اشتراك‌گذارى تجربيات به يكديگر اميد و انگيزه مى‌دهند همانطور كه كودكانى را كه خانواده‌هاى خود را از دست داده‌اند مانند فرزند خود به آغوش كشيده و براى آنها مادرى مى‌كنند. 

وى اضافه كرد: مادران غزه پايبندى به ظلم‌ستيزى و پايبندى به ارزش‌هاى مقاومت را به فرزندان خود آموزش می‌دهند همانطور كه در سال ٥٧ ديديم  همان فرزندانى كه در گهواره بودند پيروزى را به ثمر رساندند. پيروزى غزه در سايه‌ى وحدت مسلمانان اتفاق مى‌‌افتد همانطور كه امام خمينى (ره) فرمودند اگر مسلمين مجتمع بودند هر كدام يك سطل آب به اسرائيل می‌ريختند او را سيل مى برد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار