رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 07:55 شماره خبر : 8093 https://diyareaftab.ir/short/ero2R 0
معاون فرهنگی امور رزمندگان غرب و شمال کشور:

معاون فرهنگی امور رزمندگان غرب و شمال کشور گفت: بصیرت بالا، ولایت‌مداری شهیده تلخابی الگو برای زنان جهان است. این بانوی شهیده تمام زندگی خود را وقف امام حسین (ع) کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ سردار داوود غیاثی‌راد شامگاه پنجشنبه در مراسم اولین یادواره شهدای زن شهرستان فراهان گفت: بعد از این غیر از مبارزات غزه مبارزات دیگر مسلمانان در آینده نه یک آغاز است و نه یک پایان بلکه حلقه‌ای از مبارزات حق و باطل است که آغازش آغاز تاریخ و پایانش را کسی تعیین کرده که حکومت عدالت جهانی و کرامت‌گستر جهانی را برپا خواهد کرد.

وی افزود: همانگونه که ستارگان باعث امنیت آسمان‌ها می‌شوند، اهل بیت (ع) باعث امنیت جهانی هستند. 

روایتگر مراسم یادواره شهدا اظهار کرد: مقام عظمای ولایت در وصف این صدر اعظم درجه یک خدمت، میرزا تقی خان فراهانی را با شهید رئیسی مقایسه کرد و فرمود؛ «هر دو اینها سه سال خدمت کردند اما صدها سال خدمات خوب آنها باقی ماند».

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی از خدمات میرزا تقی‌خان فراهانی بهره می‌برد از دارالفنون گرفته تا ضدیت با بهائیت. 

غیاثی‌راد افزود: این ابتکار خوب و این اولین کنگره که برای زنان گرفته شده است الگویی در سطح ملی خواهد بود.

معاون فرهنگی امور رزمندگان غرب و شمال کشور اظهار کرد: شهیده تلخابی یک بانوی ملی است از این جهت که در پل هجوم در مقابل عده زیادی از حجاجی که از سراسر دنیا آمده بودند ندای مبارزه با مشرکین را سر داد و گلوله‌های آتشین رژیم سعودی وی را به شهادت رساند.

وی با اشاره به ویژگی شهیده تلخابی گفت: این بانوی شهیده در هیئت‌های تهران روضه می‌خوانند، پسر اول این شهیده ۱۷ ساله بود که به جبهه رفت و در عملیات رمضان شهید شد، پسر دومش ۱۶ ساله بود که یک سال صبر کرد و راه برادر شهیدش را در ۱۷ سالگی طی کرد دوباره این برادر هم شهید شد.

غیاثی‌راد بیان کرد: همسر شهیده تلخابی هم پرچم دو شهیدش را برداشت و این بانوی شهیده همسرش را به جبهه‌ها اعزام کرد و بعد از یک ماه و نیم در تشییع پیکر مطهر همسر شهیدش شرکت کرد.

روایتگر مراسم بیان کرد: بصیرت بالا، ولایت‌مداری این بانوی شهیده الگو برای زنان جهان است. این بانوی شهیده تمام زندگی خود را وقف امام حسین(ع) کرده بود.

ولایت‌مداری شهیده تلخابی الگوی برای زنان است

اشرف جواهری در این مراسم گفت: امروز بزرگداشت شهدای والا مقام زن این منطقه است، سال ۸۵ توفیقی داشتیم به همراه یکی از دوستانم یک کتاب تحت عنوان شمیم بهشت از شهدای زن استان مرکزی بنویسم.

وی با اشاره به مفاخر و مشاهیر این منطقه افزود: در این منطقه باید آرام آرام قدم بردارید، در این خاک، انسان‌های بزرگ رفت و آمد کردند.

جواهری با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: شهید مطهری می‌فرماید؛ «زنان تاریخ آفریدند و مردان نوشتند». چون قلم دست خودشون بود به اسم خود نوشتند و اسمی از زنان برده نشد.

مشاور بانوان نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به ویژگی‌های بانو مجتهدی امین گفت: بانو مجتهدی امین زنی بود که علامه طباطبایی (ره) برای سوالات تفسیری خدمت ایشون می‌رفت و ایشان زنی به عنوان الگوی سوم انقلاب است.

وی افزود: در وجود هر انسانی عوامل متعدد از جمله شهوت، اخلاق، توحید و شیطان وجود دارد، به هر کدام بیندیشیم آن مقدرات ما را معلوم می‌کند و در نهایت سرنوشت ما در آخرت تعیین می‌کند و با آن محشور خواهیم شد.

جواهری اظهار کرد: باید مسیر زندگی خود را انتخاب کنیم، شیطنت به شدت در جامعه بالا گرفته و استکبار جهانی می‌نوازد و در کشور ما حرکات موزون انجام می‌دهد که باید هوشیار باشیم و این زنان بزرگ رفتند تا چراغ هدایت ما باشند.

ولایت‌مداری شهیده تلخابی الگوی برای زنان است

داود برات در اولین یادواره شهدای زن شهرستان فراهان گفت: یادواره شهدا یادآور جانبازی‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که درس مردانگی و عزت را از مکتب سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) آموختند و در این مسیر تا پای جان ایستادند.

وی افزود: بی تردید بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اوج افتخارات ملت ایران است و فرصت مغتنمی که ملت سرافراز ایران اسلامی بار دیگر ضمن مرور خاطرات و حماسه‌های سرداران دلیر خود در جبهه‌های حق علیه باطل با آرمان‌های شهدا، رزمندگان ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی تجدید پیمان کنند.

برات اظهار کرد: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم یادواره شهدای زن شهرستان فراهان برگزار شد، سهم شهرستان فراهان از ۲۱۳ هزار شهید گلگون‌کفن که در این هشت سال تقدیم انقلاب شد، نزدیک به ۴۰۰ شهید عزیز است و از این ۴۰۰ شهید، تعداد ۱۰ بانوی مکرمه شهیده تقدیم انقلاب و جمهوری اسلامی شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار