رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
استاد حوزه علمیه:

استاد حوزه علمیه گفت: مهمترین کار مستکبران این است که هویت اسلامی را در هر منطقه‌ای از دنیا از بین ببرد و وظیفه مسلمانان این است که به جای تمسک به طاغوت، تمسک به قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و همه باهم متحد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن جمشیدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: وحدت، عامل ارتقای امنیت، پیشرفت و کرامت امت اسلامی در برابر دشمنان است و اگر به‌جای وحدت، فرایند تفرقه در جهان اسلام گسترش یابد، امت واحده اسلامی تحقق نخواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) مایه برادری و برابری بین مسلمانان جهان است ولادت با سعادت آن حضرت نیز تجلی‌دهنده اخوت و همدلی میان مذاهب اسلامی است.

جمشیدی افزود: انبیاء الهی و پیامبر عزیز ما با شعار توحید عدالت و معنویت و عدم تفرقه پرچم الهی را بلند کردند در مقابل این پرچم عده‌ای به مخالفت برخاستند که به اصطلاح پرچم طاغوت است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مهم‌ترین معیار بندگی این است که زیر پرچم حق قرار بگیریم و اگر جایی سکوت کنیم و سکوت ما به نفع باطل باشد به جبهه باطل رفته‌ایم.

جمشیدی تصریح کرد: هر تفکر و هر رفتاری که به نفع دشمن تمام شود و پرچم حق را تضعیف کند نباید انجام شود حتی اگر جایی حرف حقی پازل دشمن را تکمیل می‌کند در اینجا نباید آن حرف حق را زد.

وی اظهار کرد: مهمترین هویتی که قرآن کریم برای مومنان بیان می‌کند مبارزه با طاغوت است اگر این اصل بسیار مهم رعایت شود موجب اقتدار و عزت اسلامی می‌شود و نجات دهنده آن می‌شود.


جمشیدی اظهار کرد: هویت اسلامی به این است که با کفر و طاغوت زمانه مبارزه کنند و آشنا با دسیسه‌ها و نقشه‌های آنها باشند و با جوامع اسلامی و مسلمانان جهان یک صدا و یک دست مصداق باشند.


وی گفت: مهمترین کار مستکبران این است که هویت اسلامی را در هر منطقه‌ای از دنیا از بین ببرد و وظیفه مسلمانان این است که به جای تمسک به طاغوت، تمسک به قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و همه با هم متحد شوند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار