رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش گروه چندرسانه‌ای پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در روز چهارشنبه 28 شهریورماه 1403 ، دادگاه های صلح با حضور مسئولان شهرستان دلیجان آغاز به کار کرد.

در آئین افتتاحییه دادگاه‌های صلح حوزه قضایی دلیجان، با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، فرماندار، دادستان و قضات محاکم صلح برگزار شد.

رئیس دادگستری شهرستان دلیجان تصریح کرد: در آستانه ولادت پیامبر صلح و رحمت و امام جعفر صادق علیه‌الاسلام در راستای اجرای ماده 4 قانون شوراهای حل اختلاف دو شعبه صلح در این حوزه آغاز به کار خواهند کرد.

رسول رسولی با اشاره به اینکه هدف اصلی این دادگاه ها اصلاح ذات‌البین است‌، گفت:  از این پس مراجعین با آگاهی کامل نسبت به قانون جدید شوراهای حل اختلاف و صلاحیت‌های محاکم صلح اقدام به طرح دعاوی خود نمایند.

وی با اعلام آمادگی واحد ارشاد و معاضدت برای راهنمایی شهروندان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم محاکم صلح این است که رسیدگی به برخی از دعاوی، تک مرحله‌ای بوده و احکام صادره در خصوص آن قطعی است به همین دلیل فرآیند رسیدگی کوتاه و سرعت رسیدگی به دعاوی افزایش خواهد یافت.

وی تخصیص فرصت بیشتر به اعضای شورای حل اختلاف برای ایجاد صلح و سازش را از مزیت‌های دیگر این قانون برشمرد و تصریح کرد: اجرای دقیق محاکم صلح می‌تواند تا 40% از پرونده‌های دادگستری شهرستان دلیجان را کاهش داده تا فلسفه وجود صلح و کاهش اطاله دادرسی تقویت یابد.

1403-06-28 21:42 شماره خبر : 8064 https://diyareaftab.ir/short/VdgB5 0
نظرات