رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-02 03:36 شماره خبر : 7396 https://diyareaftab.ir/short/e8rox 0
«دیار آفتاب» گزارش می‌دهد؛

میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند. راهپیمایی اربعین مصداق حرکت به سمت همه خوبی‌ها و فطرت پاک بشریت و خالص‌سازی دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب»؛ اربعین نمادی از مقاومت، ایثار و عدالت‌خواهی است. این مراسم فرصتی است برای شیعیان تا عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دهند و پیام او را که مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است، زنده نگه دارند.

مردم مقاوم و غیور غزه با الگوگیری از نهضت قیام امام حسین علیه‌السلام همواره در مقابل ظلم و بی‌عدالتی که کشورهای غربی علیه آنها ایجاد کردند ایستادگی می‌کنند.

قیام عاشورا به عنوان نمادی از مقاومت و ایثار، منشأ الگوگیری و الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های آزادی‌خواهانه در سراسر جهان است.  

مردم غزه نیز با تأسی و سرمشق گرفتن از قیام امام حسین علیه‌السلام، حاضر نیستند در برابر ظلم و ستم سکوت کنند و با دست‌خالی به مبارزه با ستمکاران جهان مانند ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی ادامه می‌دهند.

رهبران و مبارزان حماس نیز بارها تأکید کرده‌اند که نهضت قیام امام حسین(ع) و عاشورا برای آن‌ها الگوی مقاومت، مبارزه و  پایداری است. الگوگیری از نهضت قیام امام حسین علیه السلام به آن‌ها کمک کرده تا در برابر فشارها و حملات مداوم رژیم غاصب صهیونیستی، همچنان استوار و در مقابل ظلم آنها سر خم نکنند. .

پیاده‌روی اربعین خالص‌سازی دین اسلام است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیاده‌روی در اربعین سرور و سالار شهیدان، خالص‌سازی دین مبین اسلام در برابر اسلام دروغین و اسلام آمریکایی، اسلام مغالطه و اسلام تحریف شده است.

امیرحسین بیاتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: بواسطه همین موضوع است که امام صادق علیه‌السلام فرمودند: (هل الدین الا الحب و البغض: «یعنی از یک طرف، محبت به خوبان و خوبی‌ها و مظلومان و انسان‌هایی است که مورد ستم و آزار شیطان‌های زمانه قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر بغض و کینه نسبت به شیطان‌ها، موجودات و انسان‌های پلید و پلیدی‌ها است. ؛ اسلام دو روی جدا ناشدنی دارد و خداوند نیز در آیه ۲۹ سوره فتح ی فرمایند: (أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم: «یعنی کسانی که پیامبر اسلام هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید و در میان خود مهربان هستند».

وی افزود: متاسفانه برخی از نگاه‌ها در شرایط کنونی با نگاه انحرافی به اسلام تنها وجه رحمانی اسلام را به جامعه ارائه می‌دهد؛ مادامی که در شرایط کنونی، ظلم، استبداد، خونریزی و جنایت توسط دشمنان اسلام، به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

اربعین نمادی از مقاومت و عدالت‌خواهی

اربعین نماد مبارزه با ظلم است

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اربعین نماد مبارزه با ظلم، جهاد تبیین و جهاد کبیر که همان عدم تبعیت از کفار است.

بیاتی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی با دشمن و در زمین آنها بازی می‌کنند و از اصل اساسی شیعه که مقاومت، قیام و نهضت عاشورا است عبور کردند.

اسلام داعشی ساخته غرب است

وی عنوان کرد: اسلام داعشی ساخته و پرداخته غرب برای به تصویر کشیدن چهره خشن از اسلام است ولی شیعه انگلیسی نمادی از اسلام بی‌خاصیت، تحجر وهمراهی با نظام سلطه است.

بیاتی در پایان تصریح کرد: اما اسلام اصیل و اسلام ناب محمّدی اسلام اعتدال، عدالت و حامی مستضعفان است. امروزه اسلام ناب اسلام وحدت بین اهل تسنن و شیعیان  به دور از افراط و بی‌عدالتی حتی در برابر ادیان الهی دیگر است.

اربعین نمادی از مقاومت و عدالت‌خواهی

جبهه مقاومت اسلامی تمام دنیا را فراگرفته است

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه مقاومت اسلامی تمام دنیا را فراگرفته و مقابل ظلم، کفر و هر گونه تبعیضی مخصوصا مقابل گروه جنایتکاری به نام رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

نادرقلی ابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با تبیین ابعاد مقاومت مردم مقاوم غزه به عنوان ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) گفت: از جهت شرایط جهانی حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه را داریم که مردم غزه سنگ را با شعار آغاز کردند و امروزه با توکل بر خداوند متعال نیروهای مقاومت حماس به یک نقطه‌ای رسیده است که با همه وجود معنوی خود مقابل رژیم سفاک صهیونیستی ایستاده‌اند.

اربعین نمادی از مقاومت و عدالت‌خواهی

نیروهای مقاومت با تمام وجود در مقابل ظالم ایستاده‌اند

وی افزود: نیروهای مقاومت اکنون با تمام وجود خود و در حمایت از مردم مظلوم غزه در مقابل رژیم جنایتکار، خونخوار و کودک کش صهیونیستی تا پیروزی کامل ایستاده است.  

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مقاومت مردم غزه و نیروهای مقاومت لرزه بر پیکر رژیم جنایتکار صهیونیستی انداخته و بیش از ۹ ماه است که از زمان حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به غزه می‌گذرد ولی تاکنون هنوز پیشرفتی را در جنگ با نیروهای مقاومت از پیش نبرده است.

مردم غزه از صبر و استقامت امام حسین(ع) الگو گرفته‌اند

ابراهیمی در رابطه با الگوگیری مردم غزه از صبر و استقامت امام حسین علیه‌السلام خاطرنشان کرد: مردم فلسطین وغزه مصمم و استوار ایستاده‌اند چرا که به جایگاه حق و حق تعالی و به سرچشمه بزرگ الهی دل بسته‌اند و از آنجا در حال سیراب شدن هستند و تاکنون توانسته‌اند این نهضت را با الگوگیری از صبر و استقامت امام حسین علیه‌السلام پیش ببرند.  

وی عنوان کرد: چنین مردمی با اعتمادی سرمشق گرفته از ائمه معصومین در جبهه مقاومت اسلامی مقابل رژیم تروریستی و جنایتکار صهیونیستی ایستاده است. جبهه مقاومت اسلامی تمام دنیا را فراگرفته و مقابل ظلم، کفر وهرگونه تبعیضی از زن، کودک، مرد، نوجوان و جوان و پیر همگی قدرتمند مخصوصا مقابل گروه جنایتکاری به نام رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.  

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و اقتدار خود از اقتدار و مبارزات مردم غیور غزه حمایت خواهد کرد و به امید خدا هر چه زودتر شاهد نابودی رژیم کودک کش وغاصب صهیونیستی خواهیم بود.

اربعین تمرینی برای گام‌های ظهور است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) تمرینی برای گام‌های ظهور است به دلیل اینکه برای ظهور امام زمان(عج) به همچین حرکت‌هایی نیاز است.

محمّدجواد یاری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با برپایی وبرگزاری مراسم جهانی پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) گفت: پیاده‌روی اربعین یک تجلی‌گاهی از انسجام و وحدت جهان اسلام و همه اقوام و نژادها است. مسلمانان شیعه و سنی و حتی از ادیان دیگر مانند مسیحیان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند که بزرگترین تجمع بشری شکل می‌گیرد.

وی افزود: مراسم حج تمتع با ۲ میلیون نفر جمعیت که عربستان سعودی در اجرای آن ناتوان است در صورتی که در راهپیمایی اربعین بیش از ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کنند که حتی این مراسم با کمک‌های مردمی بدون هیچ مشکلی و در امنیت کامل و بالایی اجرا می‌شود.

اربعین نمادی از مقاومت و عدالت‌خواهی

پیاده‌روی اربعین حرکت به سمت میعادگاه اصلی است

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) تمرینی برای گام‌های ظهور است به دلیل اینکه برای ظهور امام زمان(عج) به همچین حرکت‌هایی نیاز است تا انسان‌ها به دریایی مهدویت دل بدهند و به سمت آن میعادگاه اصلی حرکت کنند. حرکت پیاده‌روی اربعین یک تمرین و مقدمه‌ای است برای یک حرکت بزرگ و مقدمه سازی برای مهدویت می‌شود.  

یاری خاطرنشان کرد: اثر خوب حرکت پیاده‌روی اربعین شناسایی و شناخت امام زمان(عج) را به دنبال دارد که تمام دنیا شگفت‌زده می‌شود که چنین جمعیتی برای چه حادثه‌ای در آن مکان جمع شده و عزاداری می‌کنند هنگامی که امام حسین(ع) به جهان شناخته شود اهداف و آرمان‌ها و جهان بینی مکتب امام حسین(ع) نیز معرفی می‌شود. امام زمان(عج) نیز فرزند امام حسین(ع) است بنابراین شناسایی و پذیرش وی برای جهانیان راحت خواهد بود.  

مراسم پیاده روی اربعین یک حرکت ضد استکباری است

وی عنوان کرد: جنبه‌های معنوی که پیاده روی اربعین حسینی دارد خواندن زیارت اربعین است که بسیار به آن نیز اشاره شده است که یک حرکت ضد استکباری را در دل این حرکت معنوی و دینی است که نمایش قدرت جهانی تشیع و محور مقاومت در برابر فرهنگ الحادی غرب است که یک نمایش قدرت گسترده است.  

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک اجتماع میلیونی با ظرفیت‌ها و کارکردهای بسیار متنوع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که امنیت‌آفرین نیز هست که همه در حال ایثارگری هستند که ما در آنجا جلوه‌های ایثارگری همدلی، محبت، کمک و خدمت به هم‌نوع را درهیچ حادثه‌ای از تاریخ جهان نمی‌توان پیدا کرد که در پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌کنید برای پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) با همدیگر دعوا می‌کنند.

اربعین امام حسین(ع) خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است

یاوری ادامه داد: بسیج جهان اسلام به رخ دشمن کشیده شده است که دشمنان می‌گفتند شیعه در اقلیت است که نمایش پیاده‌روی اربعین باعث شده تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام  را خنثی و سکولاریسم را به چالش می‌کشد.

وی در پایان تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت بالا و فرهنگ عاشورایی که پیاده روی اربعین دارد می‌توان جریان‌سازی انجام داد که نباید این مراسم به انحراف کشیده شود و مراقب تشیع لندن‌نشینان نیز باید بود که به باید تبدیل به یک جریان مبتنی بر عقلانیت و عدالت‌محوری تشیع شود. بنابراین پیاده‌روی اربعین باید تبدیل به یک الگوسازی اخلاقی، معنوی و خدمت به بشریت شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار