رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 23:01 شماره خبر : 7914 https://diyareaftab.ir/short/V9rB0 0
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه فراهان:

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان گفت: سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)؛ فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با حضرت ولیعصر (عج) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌‌الاسلام اکبر قنبری در گفتگو با «فراهان خبر»؛ گفت: سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) در امتداد غدیر است و این روز فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با حضرت ولیعصر (عج) است.

وی افزود: در واقع این تجدیدپیمان یادآوری وظایف ما در عصر غیبت و تعهداتی که نسبت به حضرت صاحب‌الزمان(عج) داریم.

قنبری اظهار کرد: درست است که ما دوران حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) حضور نداشتیم تا با ایشان در غدیر و کربلا بیعت کنیم اما الان که در دوران امام عصر (عج)‌ هستیم این عشق و معرفت خود را به امام زمان(عج) با این بیعت نشان می دهیم و در رکاب امام زمان هستیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان گفت: برای اینکه یار امام زمان (عج) باشیم باید هر چه در توان داریم از یاری ایشان دریغ نکنیم، برپایی حکومت جهانی امام عصر (عج) نیاز به یاری همگانی دارد و همه باید خود را برای یاری امام عصر (عج) آماده کنیم.

وی گفت: چنان که امام علی (ع) می‌فرماید: «خوشا به حال کسی که زمان او را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد». آنهایی که به امام عصر خود ارادت و معرفت بالایی دارند همواره تسلیم ایشان بوده و در عمل هم این را نشان می‌دهند.

قنبری اظهار کرد: اولین غیبت امام عصر (عج) به «غیبت صغرا» مشهور است که تا سال ۳۲۹ هجری قمری به طول انجامید. پس از آن، مرحله جدیدی از غیبت آغاز، شد که به دوره «غیبت کبرا» معروف است و تاکنون نیز ادامه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان افزود: این غیبت به مشیّت الهی و سخت‌ترین دوره امتحان مردم است اما در این دوران هم راه یاری رساندن امام برای همه باز است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوران غیبت برای یاری امام عصر عجل‌الله باید سعی کنیم همواره یاد و نام آن حضرت را زنده نگه‌ داریم تا روز به روز به خیل دوستداران حضرت افزوده شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار