رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-29 10:37 شماره خبر : 8079 https://diyareaftab.ir/short/e8rn8 0

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از آغاز عملیات مرمت امامزاده سهل‌بن‌علی (ع) در شهر آستانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، محمد اتابکی گفت: عملیات مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل‌بن‌علی شهر آستانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال به همت این اداره‌کل آغاز شده است.

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: در این مرحله از مرمت، آواربرداری و سبک‌سازی پشت‌بام ایوان جنوبی بقعه و سپس اجرای مجدد با مصالح سبک و در نهایت اجرای ایزوگام در دستور کار قرار دارد.

اتابکی با اشاره به اینکه بنای تاریخی امامزادگان سهل‌بن‌علی، جعفر و فضل(ع) مربوط به دوره صفوی است افزود: گنبد امام‌زاده سهل‌بن‌علی یکی از گنبدهای ارزشمند تاریخی محسوب می‌شود که ارتفاع آن حدود ۲۸ متر و ساقه آن نیز ۷ متر است و عمده‌ترین تزئینات آن آجرکاری و کاشی‌کاری معقلی است.  

وی گفت: این مرحله از مرمت براساس الگوی اولیه و مصالح معماری همگون مرمت خواهد شد و اتمام آن تا قبل از فصل بارش در سال جاری اولویت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان خواهد بود.

امامزادگان جعفر و فضل با شماره ۲۵۰۲۴ به تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ و امام زاده سهل‌بن‌علی(ع) با شماره ۳۲۳ به تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار