رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-16 10:24 شماره خبر : 6584 https://diyareaftab.ir/short/NK2MK 0
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: حمایت از نیروگاه‌های خصوصی تجدیدپذیر در راستای کاهش آلایندگی‌ها و رفع ناترازی انرژی در استان مرکزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ولی‌الله بیاتی، در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان که با حضور تمامی نمایندگان مردم استان و مدیران عامل شرکت‌های صنعت آب و برق استان مرکزی تشکیل شد، با تاکید براقتصاد انرژی آب و برق در پیشبرد اهداف این صنعت گفت: تداوم رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی در شهرهای صنعتی مستلزم زیرساخت انرژی است.

وی در رابطه با وضعیت تامین آب و برق استان افزود: در زمینه تولید، تامین و مصرف آب و برق برق با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به ویژه در بخش صنعتی و کشاورزی باید وزارت نیرو نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد و خود ما نیز باید زمینه حمایت از نیروگاه‌های خصوصی تجدید پذیر در استان و استفاده از پس آب را بیشتر از قبل تقویت نماییم.  

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: باید نگاه ویژه‌ای به مدیریت آب و برق در استان داشته باشیم تا بتوانیم در واحدهای تولیدی در سال جاری ضمن ایجاد اشتغال پایدار در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نیز گامهای مؤثری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده، نوسازی و بهسازی شبکه‌های توزیع برق در روستاها انجام شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: توزیع برق استان مرکزی نسبت به بهسازی کامل شبکه‌های برق ۶۵۲ روستا و جابجایی ۱۱هزار و ۷۳۳ پایه چراغ داخل معبر در قالب طرح بهارستان اقدام کرد.  

محمود محمودی کاهش ۶۰ دقیقه خاموشی در سال به ازای هر مشترک، احداث ۱۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان، تبدیل یک هزار و ۲۷۶ کیلومتر شبکه سیم به کابل، نصب ۶۷ هزار کنتور هوشمند و کنترل پذیری ۱۸ هزار مشترک از جمله اقدامات انجام شده در استان طی هزار روز گذشته است.  

وی احداث ۶۹۵ کیلومتر شبکه توزیع برق، افزایش ۵۵ هزار و ۱۵۷ مشترک برق، نصب یک هزار و ۷۱۳ ترانسفوماتور، نصب ۲۲ هزار و ۵۳۰ پایه چراغ روشنایی فوق کم مصرف و رسیدن به عدد ۴۵۰ فیدر ۲۰ کیلوولت با احداث ۳۱ فیدر جدید فقط در مدت کوتاه هزار روز از دیگر اقدامات زیرساختی توزیع برق استان مرکزی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: با هدف بهبود زیر ساخت‌های صنعت برق استان ۱۹۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت پست برنامه‌ریزی شده بود که از این میزان مقدار ۹۸۰ مگاولت آمپر بهره‌برداری و ۹۰ مگاولت آمپر تا شهریور ماه و مقدار ۸۶۰ مگاولت آمپر آن تا پایان امسال و ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.  

مجتبی داودآبادی افزود: ۲۳۹٫۴ کیلومتر مدار خط بهره‌برداری و ۱۷ کیلومتر مدار تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امر جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۳۳۷ میلیارد ریال؛ عملیات اجرایی آبرسانی به ۶۷ روستا از دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

حشمت الله عباسی افزود: ۱۸ منبع تامین آب جدید شامل چشمه و چاه، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ آب، احداث ۱۸ مخزن ذخیره آب مجموعا با حجم ۴ هزار متر مکعب، اجرای ۷۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب از اقدامات برنامه ریزی شده در اجرای طرح جهاد آبرسانی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی هم ضمن قدردانی از حمایت‌های نمایندگان استان برای اجرای پروژه بزرگ انتقال آب از چشمه هفتیان به شهرستان تفرش و ۴۰ روستای مسیر گفت: اقدامات خوبی در استان برای تامین آب در انجام شده که میتوان به اجرای رینگ جنوبی اراک به طول ۱۴ کیلومتر و تکمیل پروژه آب رسانی به شهر ساوه و روستاهای مسیر از خط انتقال کوچری قم به طول ۲۱ کیلومتر که طی هزار اشاره کرد.

مدیر اجرایی شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی گفت: افزایش تولید برق، پایداری واحدها، کاهش مصرف داخلی واحدها، کاهش مصرف روغن، بهبود فرمان‌پذیری و بهره برداری مناسب در نیروگاه‌های زیر مجموعه از اقدامات شاخص انجام شده است.

در ادامه این نشست مدیران صنعت آب و برق استان به بیان چالش‌ها و مشکلات پیش روی این صنعت در استان پرداختند و به سئوالات و ابهام‌های نمایندگان پاسخ دادند و ابراز امیدواری کردند با ایجاد یک گفتمان مشترک بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت آب و برق استان شاهد حل مشکلات این صنعت و رشد و شکوفایی استان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار