رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-12 04:10 شماره خبر : 8524 https://diyareaftab.ir/short/4ABZQ 0
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان مرکزی بیان کرد:

رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک استان مرکزی گفت: قیمت مسکن در شهر اراک نسبت به حد استاندارد خود بسیار بالا و نامتعارف است.

بهروز عسگری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص وضعیت قیمت مسکن در شهر اراک گفت: با توجه به ساخت مسکن توسط سرمایه‌گذاران در سال‌های‌ گذشته، سازندگان مسکن به دنبال نقد کردن سرمایه‌های خود هستند که به این دلیل باعث شده است تا ملک‌های خود را به قیمت عادلانه‌تری به فروش برسانند.

وی افزود: به دلیل نقد شدن سرمایه بساز بفروش‌ها، قیمت مسکن در اراک به یک نرخ نسبتا ثابت رسیده است و با توجه به تورم، روند افزایشی آن اندک است.

رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک استان مرکزی بیان کرد: هر ساله تورم، سهم قابل توجهی در قیمت مسکن را داشته است و با تأثیر بر روی نرخ مصالح ساختمانی از جمله سیمان، میلگرد، دستمزد کارگر و همچنین عوارض شهری موجب افزایش قیمت واحدهای مسکونی در سطح شهر شده است.

عسگری عنوان کرد: در سال‌های اخیر قیمت مسکن در اراک نسبت به شهرهای دیگر افزایش بیشتری داشته است که این متأثر از مهاجرت روستانشینان به شهر، کاهش ساخت و ساز، عدم تحویل به موقع مسکن ملی و ایجاد برخی سیاست‌گذاری‌های شهری است.

وی پیرامون تأثیرات ساخت مسکن ملی در کاهش و ثبات قیمت ملک اظهار کرد: ساخت مسکن‌های ملی در سطح شهر موجب ایجاد شدن قیمت متعارف و شکسته شدن نرخ‌های بالا می‌شود اما این امر مستلزم اجرا شدن تعهدات تحویل در زمان مقرر شده است.

رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک استان مرکزی خاطرنشان کرد: قیمت مسکن در شهر اراک نسبت به حد استاندارد خود بسیار بالاست و این قیمت‌گذاری به جای آن که بر اساس ویژگی‌های امکاناتی واحد مسکونی باشد، متأثر از محیط و محل ساخت آن ملک است.

عسگری تصریح کرد: محیط و محله‌های خاص در شهر به‌طور نامتعارفی بر میزان قیمت مسکن می‌افزاید که متاسفانه نرخ آن سال‌ به سال چندین برابر نسبت به تورم افزایش می‌یابد.

وی پیرامون میانگین قیمت آپارتمان در اراک بیان کرد: هر متر آپارتمان در سطح شهر اراک از بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان و تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تا این لحظه معامله شده است که این قیمت‌گذاری متأثر از محل ساخت آن واحد مسکونی است و خود آپارتمان در محله‌های مختلف از نظر امکانات و ویژگی‌ها حدودا شبیه به‌هم هستند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان مرکزی عنوان کرد: استانداردسازی قیمت خرید و فروش مسکن باید با یک سیاست‌گذاری جامع و موثر شکل بگیرد که نیازمند همت مسئولان است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار