رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-12 11:49 شماره خبر : 8583 https://diyareaftab.ir/short/4yj1G 0
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از اهداف مهم در سالجاری است که باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حسن میرزاخانی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از اهداف مهم در سال جاری است که باید با جدیت دنبال شود، لذا اشتغال ایجاد شده برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب نیست و نیاز است برنامه‌ریزی و تلاش جدی در این خصوص صورت گرفته شود.

وی بیان کرد: نقش‌آفرینی فرمانداران در تحقق اشتغال‌های ایجاد شده در استان مرکزی جای تقدیر ویژه دارد تا علاوه با تحقق تعهد، مازاد اشتغال نیز در استان مرکزی ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد: سامانه رصد ارتقا یافته و قابل پیگیری و راستی‌آزمایی است و باید اشتغال‌های ایجادی بلافاصله در این سامانه ثبت و به روزهای پایانی موکول نشود، لذا عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌های استان مرکزی باید در زمینه اشتغال و پرداخت تسهیلات با جدیت باید رصد شود.

میرزاخانی افزود: اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال استان مرکزی در طول سال‌های اخیر رخ داده که باید تلاش مضاعف شود تا روز به روز شرایط بهتری حاکم شود، لذا شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به صورت مستمر و ماهانه برگزار می‌شود و بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، استان مرکزی رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را در کشور دارد.

وی در خصوص کمترین نرخ بیکاری در استان مرکزی تصریح کرد: کمترین نرخ بیکاری استان مرکزی در تاریخ خود با چهار و هشت دهم درصد در بهار امسال به ثبت رسیده است.
تعهد اشتغال استان مرکزی۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعهد اشتغال امسال این استان، ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر است که از این تعداد باید چهار هزار و ۳۵۹ اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود.

جمشید امیدی بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ شغل معادل ۴۶ درصد از تعهد هدفگذاری شده استان مرکزی محقق شده است، لذا از پنج هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده امسال، یک‌هزار و ۱۹۴ شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده که ۲۷ درصد از برنامه این بخش تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: ۳۷۰ طرح اشتغال امسال در استان برگشت خورده که ۸۵ طرح مربوط به اراک، ۳۶ مورد در آشتیان، ۳۷ طرح در تفرش، ۱۹ مورد در خمین، ۴۶ طرح در خنداب، ۶ مورد در دلیجان، ۳۰ طرح در زرندیه، ۲۵ مورد در ساوه، ۱۴ طرح در شازند، ۲۶ مورد در فراهان، ۲۰ طرح در کمیجان و ۲۷ مورد در محلات است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار