رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-06 11:22 شماره خبر : 5976 https://diyareaftab.ir/short/NEqOJ 0
یادداشت؛

مشارکت حداکثری و حضور گسترده در انتخابات علاوه بر اینکه عزت، استقلال و عظمت ایران را به رخ دشمن می کشد، حماسه حضور در تشییع شهدای خدمت را نیز تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب»؛ خسرو نعیمی طی یادداشتی در خصوص انتخابات نوشت: خداوند در آیات متعدد قرآن کریم مردم را به حفظ وحدت فرا می‌خواند و می‌فرماید: «به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. خداوند آن مؤمنان را که در راه او در صف جهاد با کافران، مانند بنیان و سدّی آهنین همدست و پایدارند بسیار دوست می‌دارد».

 مقام معظم رهبری در بیانیه استراتژیک گام دوم انقلاب یکی از دستاوردهای سترگ نظام جمهوری اسلامی را تحقق مشارکت و آزادی‌های سیاسی در غالب برگزاری انتخابات می‌شمارند.

بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید به اتکا به آرا عمومی اداره شود، انتخابات رویه نظام مند برای مشارکت مردم در اداره کشور است.

در آستانه 8 تیرماه روز انتخابات ریاست جمهوری هستیم، انتخابات تجلی مردم سالاری دینی در نظام اسلامی و مظهر خاص اراده ملت ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خود است. 

 وظیفه مهم و خطیری که به عهده داریم این است که خود و خانوده در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح دعوت کنیم.

مشارکت حداکثری و حضور گسترده در انتخابات علاوه بر اینکه عزت، استقلال و عظمت ایران را به رخ دشمن می کشد، حماسه حضور در تشییع شهدای خدمت را نیز تقویت می‌کند.

 این نظام مبتنی بر ولایت و اهل بیت(ع) است، فردی کارآمد، متعهد، باتجربه و دردآشنای مردم شایسته مسئولیت خطیر ریاست جمهوری است. 

در این زمینه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر انتخاب فرد اصلح فرموده‌اند: «مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکی نیست. مسئله انتخابات، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادی به این قضیه وابسته است. من و شما بایستی در بین این مجموعه نگاه کنیم و کسی را که اصلح است، انتخاب کنیم. این هم وظیفه بسیار مهمی است».

در راه خدمت صادقانه، حفظ وحدت و تقویت همگرایی همه می‌آییم، به فردی ولایی، انقلابی، جهادی، وفادار به آرمان‌های امام و شهیدان رای می‌دهیم ما می‌خواهیم ایران اسلامی سربلند و سرافراز در دنیا بدرخشد و در همه زمینه‌ها به الگویی تمام عیار تبدیل شود.

مردم در انتخاب دقت لازم را داشتند باشند و فردی را انتخاب کنند که دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد و در کنار مردم باشد نه اینکه بخواهد از تهران برای کشور تصمیم‌گیری کند.

خسرو نعیمی کارشناس سیاسی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار