رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-10 16:12 شماره خبر : 4298 https://diyareaftab.ir/short/VJ5wp 0
امامان جمعه استان مرکزی:

امامان جمعه استان مرکزی با اشاره به فضیلت شب قدر گفتند: در شب قدر ملائک به زمین نزول می‌کنند و مقدرات انسان در شب قدر مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ امامان جمعه استان مرکزی با اشاره به فضیلت شب قدر گفتند: در شب قدر ملائک به زمین نزول می‌کنند و مقدرات انسان در شب قدر مشخص می‌شود.

 

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای بیت‌المقدس کلانشهر اراک گفت: اساس و کلید اصلی همان معرفت‌الله است، بحث معرفت خیلی میدان وسیعی دارد و هر کس خود را بشناسد قطعاً خدا را خواهد شناخت.  

 

امام جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر اظهار کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را پیش‌رو داریم، شب ضربت خوردن امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام است از این فرصتی که خدا برای ما قرار داده، استفاده کنیم و بهره بهتری ببریم.  

در شب در حق یکدیگر دعا کنیم 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: هفت روز مانده به آخر ماه رمضان بهترین فرصت برای جمع‌کردن توشه آخرت است و بهترین استفاده برای تقویت روحیه و اراده قوی است. یک اراده قوی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یک اراده قوی نیز مالک اشتر نخعی می‌شود.  

وی عنوان کرد: ماه رمضان ماه اراده‌ها است که باید پدران و مادران هم اراده خود و فرزندانشان را تقویت کنند.  

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در رابطه با اعمال مشترک شب‌های قدر اظهار کرد: تلاوت قرآن، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن‌کبیر، قرآن به سر است، باید در این شب‌ها، مراسم سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام را حکیمانه برگزار کنیم. در این شب‌ها در حق همدیگر دعا کنیم که بسیار خوب است.

مقدرات انسان در شب قدر مشخص می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: لیالی قدر شب با فضیلت که نظیر و معادل ندارد و شب قدر بهتر از هزار ماه بوده که ثواب یک عمل در این شب برابر با ۸۳ سال از عمر انسان است.

وی با اشاره به فضیلت شب قدر افزود: در شب قدر ملائک به زمین نزول می‌کنند و مقدرات انسان در شب قدر مشخص می‌شود.

سوری اظهار کرد: شب قدر در بین این سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم مجهول است و در روایت داریم در این شب‌ها عافیت از خدا بخواهید.  

امام جمعه فرمهین گفت: در شب قدر احیاء در مساجد سفارش شده و ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) به فضیلت این شب‌ها افزوده است و عیار ماه مبارک و شب قدر را بالا برده است.

وی گفت: حضرت علی(ع) در محراب مسجد به‌خاطر برقراری عدالت به شهادت رسید. ایشان میراث‌دار خلافت جعلی قبل از خود بود که در این حکومت هیچ چیز بر اساس ملاک قرآن و اسلام نبود و کسانی بر مسند خلافت بودند که فضل و بخشش بی‌اساس و پایه می‌کردند.

اقامه نماز از سفارش‌های امام علی علیه‌السلام است 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفاهانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت: از سفارشات مهم حضرت علی(ع) اقامه نماز، تلاوت قرآن، رعایت تقوا، پرداخت خمس و زکات و دفاع از مظلومان و.. است.

وی بیان کرد: امروز جنایت‌های ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی را نسبت به مردم مظلوم فلسطین می‌بینیم که به هیچ‌کس رحم نمی‌کند و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد این روزها بسیاری از کودکان فلسطین از گرسنگی جان می‌دهند.

خطیب جمعه خنداب افزود: این حملات نشان‌دهنده خوی درندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است اما دشمنان بدانند مردم فلسطین تنها نیستند و ظلم و ستم دوام ندارد و پیروزی نهایی با مردم مظلوم فلسطین است.

صفاهانی تصریح کرد: روز قدس یکی از ایده‌های مهم امام راحل است که همه مسلمانان و مؤمنین در سراسر عالم به یاد مردم بی‌دفاع فلسطین راهپیمایی کنند و نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان دهند.

وی گفت: به لطف الهی در آخرین جمعه ماه رمضان مردم روزه‌دار در سراسر ایران اسلامی به صورت یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.

 

انتهای خبر 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار