رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-07 15:30 شماره خبر : 4930 https://diyareaftab.ir/short/VwJ5Y 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: جامعه بشری در اثر کار و تلاش کارگری بهترین‌ها را تقدیم مردم کرده است و ما مدیون این قشر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه؛ ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر و بزرگداشت روز معلم گفت: در قرآن کریم و نهج‌البلاغه آبادکردن زمین و احیاء دشت و دمن را از وظایف انسان‌ها شمرده و بشر مامور به آبادی زمین و زمینه است.

وی افزود: جامعه بشری ما به برکت کار و کارگری در اثر کار و تلاش کارگری، بهترین‌ها را تقدیم مردم کرده است و ما مدیون این قشر هستیم.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: آنچه ما در عرصه تولید اقتصادی، علمی و دینی به آن می‌بالیم حاصل کار، تولید، نوآوری و ابتکار نیرو‌های کارگر و بقیه افراد جامعه است.


وی عنوان کرد: اگر کسی دنبال این است که بندگی خدا را داشته باشد، مجاهد در راه خدا هست و این یعنی کارگری و قشر کارگری و جامعه کارگری قشری است که همواره در کنار مردم است.


خطیب جمعه ساوه گفت: برای حفظ محیط زیست به نحو شایسته با تولید زباله کم برای آیندگان این امکان را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: اگر این ملت بخواهد استقلال سیاسی را حفظ نماید و همچنین عرض اندام فرهنگی را در مقابل سلطه‌گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی خود را با تقویت کار محکم کند و تقویت کار نیز متوقف بر تربیت کارگران متدین و زحمت‌کش است.

امام جمعه ساوه بیان کرد: در جامعه امروزی بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری مصرف کالای داخل و تولیدی کشورمان است و باید برای بالا بردن کیفیت کالا‌ها و جلوگیری از ورود کالا‌های خارجی تلاش کنیم.


حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به قشر کارگری توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: عمده کالا‌های مصرفی ما محصول تلاش کارگران است که توجه ویژه به جایگاه کار و کارگر را می‌طلبد و باید به فکر آسایش و آرامش کارگران باشیم.


مسأله شورا‌ها یک امر قرآنی است


امام جمعه ساوه در ادامه به ۹ اردیبهشت‌ماه روز شورا‌ها اشاره کرد و گفت: مشورت و مسأله شورا‌ها یک امر قرآنی است و این مشورت در امرالله نیست بلکه در امور جاری زندگی مثل اقتصاد و بهداشت و سازندگی و امثال این‌ها است.


شورا یک اصل عقلی و نقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است و انقلاب اسلامی ما نیز در چارچوب هدف سلبی که با استکبار و خود رایی به مبارزه برخواسته است و تحقق مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشتشان را به عنوان یک هدف ایجابی برگزید و اصل ارزشمند شورا را مورد توجه جدی قرار داد.


وی گفت: شورا‌ها باید کارگروه‌های مشورتی داشته باشند و آسیب‌شناسی جدی داشته باشند و راهکار‌های متناسب باید ارائه دهند.


وی همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد نظامی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی ما نسبت به نشان دادن این قضیه ضعیف عمل کرد و زیبایی این عملیات را نشان نداد.


وی بیان کرد: تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده در وعده صادق در عملیات وعده صادق ملاک نیست و آنچه مهم است توجه آزادیخواهان جهان به مسأله فلسطین است.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار