رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-01 20:13 شماره خبر : 4809 https://diyareaftab.ir/short/Vljk3 0
یادداشت؛

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از بدو تأسیس تا کنون در زمینه‌های مختلف مانند امنیت ایران و منطقه، حوزه‌های اقتصادی و نظامی خدمات زیادی به کشور و و مردم ارائه داده که قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی مقدسی، به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در یادداشتی نوشت: اگر بخواهیم وظایف حضور و نقش مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان را بیان کنیم در سه حوزه وظیفه داشته و فعالیت کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سه حوزه نظامی، سازندگی و فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای نقش دارد و در هر حوزه‌ای که مشاهده می‌کنید نقش سپاه در توفیقات نظام اسلامی غیرقابل انکار است یعنی به عبارتی هر چقدر توفیقات مشاهده می‌کنید سپاه نقش موثری در آنها داشته است.

در حوزه نظامی توفیقاتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حوزه موشکی و پهپادی به همت شهدایی مانند شهید حسن تهرانی مقدم و دوستان داشته و در حوزه سپاه قدس اقدامات و نفوذ منطقه‌ای که ایران دارد، این زحمات غیرقابل انکار است و از نظر مردم کاملاً مشخص و قابل مشاهده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی در حوزه سازندگی با امکاناتی که در اختیار داشت در پروژه‌های بخش خصوصی که امکان فعالیت وجود نداشته به کمک کشور آمده و خیلی از پروژه‌های عظیم و ملی را پیش برده و کمک دولت‌ها در همه دوره‌ها بوده است.

یکی دیگر از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارد، فعالیت در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای است، می‌توانیم در مجموعه‌های بسیج و غیره آن را مشاهده کرد که اقدامات مفیدی را نیز انجام داده است.

خلاصه اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، همان فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) است که فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» بنابراین نقش سپاه در همه موفقیت‌های کشور غیر قابل انکار و واقعاً جمهوری اسلامی ایران بدون سپاه پاسداران غیر قابل تصور است.

این نهاد (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران) ارزشمند به منظور حراست از انقلاب اسلامی شکل گرفته و تماماً در این راستا نیز حرکت کرده که کاملاً نیز موفق بوده و توانسته به آن اهداف مشخص شده در اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست پیدا کند و اگر همین روحیه بسیجی و انقلابی در همه حوزه کشور وارد شود می‌توانیم تحول را در همه حوزه‌ها نگاه کنیم.

چگونه می‌توانیم موشک هایپر سونیک را بسازیم ولی در تولید خودرو یا برخی صنایع با مشکل روبرو هستیم، این به دلیل وجود روحیه بسیجی و ایثاری است که در بدنه سپاه وجود دارد که در حوزه‌های دیگر تسری پیدا نکرده و برای اینکه کشورمان در همه حوزه موفق شود باید این روحیه را به حوزه‌های مختلف کشور مانند صنعت نیز تسری داد.  

در رابطه با مکتب انسان‌سازی، یکی از فعالیت‌های سپاه در حوزه فرهنگ و رسانه، تربیت و رشد انسان‌های مؤمن و انقلابی است وقتی نفراتی که از ابتدای تأسیس سپاه حضور داشته و هسته اولیه را تشکیل دادند، این سپاه است که انسان‌ها را رشد داده و به توانمندی‌های بالا رسانده و هنوز هم ادامه دارد. این خود یک مکتب انسان‌ساز است که نیروی انقلابی پای کار نظام در بسیج و جاهای دیگر را تربیت می‌کند.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کاملاً با تمام امکانات در خدمت مردم است و اقدامات موثری را در حوادثی مانند سیل، زلزله و هر حوادث طبیعی رخ داده، نقش، تأثیر و کمک سپاه قابل مشاهده است.

علی مقدسی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار