رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/16 Sunday - 2024 05 May الأحد ، 26 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-06 15:01 شماره خبر : 4922 https://diyareaftab.ir/short/NDxvm 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی‌:

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم در استان گفت: معلمان ماندگار در استان مرکزی تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حسین مولوی، صبح امروز، در نشست با خبرگزاری‌های استان مرکزی، گفت: نقش رسانه‌ها به ارجعیت‌بخشی معلم حائز اهمیت است.

وی افزود: نقش معلم در جامعه جدی و پذیرفته شده است، زیرا مورد اعتمادترین قشر در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: باید با ایجاد امید در جامعه، آینده خوب برای کشور و جامعه رغم زد.

مولوی درخصوص برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد: بزرگداشت روز معلم توسط دانش‌آموزان و اولیاء در تمام مدارس استان، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، معرفی معلمان ماندگار استان، برگزاری جشنواره مدرسه صمصامی‌ با موضوع معلم، دیدار تعدادی از فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های هفته معلم است.

وی اظهار کرد: معلمی هیچ وقت بازنشستگی ندارد، زیرا در تمامی دوران از زندگی خود در حال تعلیم و پرورش دیگران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار معلم در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی استان مشغول به تدریس هستند و معلمان جدیدالورود از مهر سال تحصیلی جدید راهی مدارس جهت تدریس می‌شوند.

مولوی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید مشکلات کم‌تری جهت کمبود معلم وجود دارد و برای جبران، آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش را زودتر برگزار کرده‌ایم و پذیرفته‌شدگان در این آزمون تا پایان خردادماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: علت مشکل کمبود معلم به دهه‌های پیشین بر می گردد، زیرا به‌جای ورود سالانه ۲۵ هزار معلم به آموزش و پرورش فقط ۳ هزار نفر وارد می‌شدند، که امسال با تدابیر اندیشیده شده در تعداد ورودی‌های جدیدی با چالش کمتری مواجه خواهیم شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار