رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-26 09:08 شماره خبر : 4637 https://diyareaftab.ir/short/eolYd 0
یادداشت؛

فرزندان و دلاورمردان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از بامداد روز یکشنبه 26 فروردین 1403،اهداف مهم و راهبردی را در داخل سرزمین های اشغالی، با پرتاب صدها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از فارس، یدالله جوانی در یادداشتی درخصوص این عملیات تاریخی، غرورآفرین و موفق، گفتنی‌های فراوان وجود دارد که به نکاتی چند از آن اشاره می‌شود:

۱_این عملیات وعده صادق نامیده شد، تا هم دوستان و هم دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی، به آن چه می‌گوید عمل می‌کند و این عملیات نشان داد که عبارت‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی از قبیل: «دوران به زن در رو گذشته» یا «یکی بزنید ده تا می‌خورید» عبارت‌های درست، منطقی و با پشتوانه بوده است.

۲_اقدام جمهوری اسلامی براساس منشور سازمان ملل، یک اقدام کاملاً درست و برمبنای اصل دفاع مشروع انجام گرفته است.

عملیات وعده صادق، پاسخی به جنایت‌ها و تجاوزهای متعدد رژیم صهیونیستی و از جمله جنایت آنان در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در کشور سوریه بود.

۳_انجام این عملیات برای ملت ایران در این مقطع زمانی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در راستای تأمین امنیت ملی، حفظ و ارتقای سطح بازدارندگی نظامی در برابر تهدیدات دشمن بود.

۴_عملیات وعده صادق به صورت واقعی، بخش کوچکی از توان نظامی و دفاعی ملت ایران را به نمایش گذاشت.

دشمنان باید بر روی این نکته بیش از پیش توجه و تأمل داشته باشند و از این پس در مقابل ملت بزرگ و مقتدر ایران، دچار خطای محاسباتی نشوند.

۵_طی عملیات وعده صادق، ناتوانی گنبد آهنین بیش از پیش آشکار شد.

در این عملیات، بیش‌از نیمی از موشک‌ها و پهپادهای تمام‌ساخت ایرانی که از مسافت بسیار دور پرتاب شده بود، با عبور از سامانه‌های دفاعی، با دقت اهداف خود را منهدم نمود.

۶_جمهوری اسلامی ایران با صراحت هرچه تمام، قبل و حین عملیات اعلام کرد، هرنوع واکنش رژیم صهیونیستی را، تجاوزی دیگر تلقی کرده و با تهاجم سنگین‌تر پاسخ خواهد داد.

۷_ایالات متحده آمریکا، باید پیام و تهدید ایران را جدی گرفته و از هر نوع همراهی با رژیم صهیونیستی در اقدام احتمالی علیه جمهوری اسلامی اجتناب نماید.

آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که در صورت خطای محاسباتی و همراه شدن با رژیم جنایتکار صهیونیستی، تمامی نیروها و پایگاه‌های آنان در منطقه و فرا منطقه، در مقابل جمهوری اسلامی و اضلاع جبهه مقاومت، به شدت آسیب‌پذیر است.

۸_جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده، خواهان تقویت روابط با تمامی کشورهای منطقه و به‌ویژه همسایگان براساس اصل حسن همجواری و منافع مشترک می‌باشد، لکن این پیام را هم با صراحت به تمامی کشورهای منطقه و همسایگان داده است، در صورت ارتکاب اشتباه محاسباتی و قراردادن زمین و فضای خود در اختیار دشمن ملت ایران برای تهاجم به کشورمان، آن کشورها به هدف مشروع برای مقابله با دشمن تبدیل خواهند شد.  

۹_خوشحالی، برپایی جشن و پایکوبی و اعلام حمایت مردم ایران از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده به جنایت‌های متعدد این رژیم، نشان می‌دهد این عملیات، یک مطالبه برحق عمومی و بر اساس عزم و اراده ملی انجام شده است.

۱۰_خوشحالی و حمایت سایر ملت‌ها در منطقه و فرا منطقه، از مشروعیت بین المللی اقدام جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کند.  

۱۱_این عملیات که دارای ماهیت کاملا دفاعی و پاسخی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، نشان داد سیاست‌های جمهوری اسلامی و دوراندیشی‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا طی چند دهه گذشته مبنی‌بر تقویت بنیه دفاعی و قدرت موشکی کشور، سیاست‌های درست، عالمانه و واقع بینانه بوده است.  

۱۲_و آخرین نکته، اعتماد واعتقاد ملت ایران و نیروهای مسلح کشورمان به پیروزی نهایی جبهه حق علیه جبهه باطل است.

هیچ تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی، هرنوع سیاست و اقدامی را در پیش گیرد، با آن سیاست و اقدام، فقط خود را به نقطه پایانی موجودیت نامشروع، ظالمانه و جنایتکارانه‌اش نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار