رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-29 11:20 شماره خبر : 4764 https://diyareaftab.ir/short/4AqnK 0
یادداشت؛

فعال مجازی استان مرکزی در تحلیل خود از عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم اشغالگر به ۱۴ نکته راهبردی و مهم این عملیات اشاره و تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی جعفری در یادداشتی در تحلیل خود از عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم اشغالگر به ۱۴ نکته راهبردی و مهم این عملیات اشاره و تاکید کرد: ایران به گونه‌ای رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد که این رژیم تصور نمی‌کرد و همه اهداف تهران محقق شد.

۱. سیستم‌های نظامی دنیا بر اساس اصول نظامی همیشه برای بالابردن امنیت و ایجاد ترس در دشمن در مورد داشته‌های خودشون بلوف می‌زنند و این طبیعی است و باید باشه، مثلا اگر یک کشوری صدتا موشک دارد، اعلام می‌کند من هزار موشک دارم که بازدارندگی بیشتر ایجاد کند.

۲. رژیم صهیونیستی در مورد سیستم پدافندی گنبد آهنین تا حالا خیلی عملیات روانی انجام داده که هر پرنده‌ای رو خارج از مرز می‌زند و… اخیرا هم خیلی تبلیغات کرد که گنبد آهنین سه لایه شده است.

۳. همچنین آمریکا، انگلیس و فرانسه هم در مورد سیستم پدافندی خودشون که در کشورهای اطراف ما کار گذاشتن خیلی تبلیغ قدرت کردن و پول هنگفتی بابتش از این کشورها گرفته است.

۴. ایران لازم داشت که تجهیزاتی که تاحالا ساخته را در یک محیط واقعی محک بزنه، همچنین سیستم پدافندی دشمن رو که واقعا تا چقدر این سیستم‌ها طبق تبلیغاتی که شده کار می‌کنند.

۵. بهترین زمان تست، پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی بود.

۶. سپاه با هوشمندی کامل، از کمترین و ضعیف‌ترین امکاناتش شروع کرد و کم کم تجهیزات بهتر را وارد کرد تا ببینه آن سیستم پدافندی تا کجا را می‌تواند پاسخ بدهد.

۷. اول تعداد زیادی پهپاد فرستاد تا از کشورهای مختلفی که پدافند آمریکا و انگلیس و فرانسه وجود داره عبور کنند و ببیند قدرت رهگیری آن‌ها چقدره است.

۸. البته این پهپادها ماموریت دیگر هم داشتند و آن مشغول کردن و خالی کردن خشاب سیستم‌های پدافندی دشمن بود.
این یک شگرد نظامی قوی بود که بعضی کاربران نادان توییتر و اینستا مسخره می‌کردن که پهپاد با اون سر و صدا و زمان طولانی رسیدن به مقصد رو چرا ایران فرستاده است.

۹. ایران با پهپاد شاهد شروع کرد، بعد با کروز ادامه داد و بعد موشک بالستیک متوسط و قدیمی رضوان ادامه داد.

۱۰. پهپادها رو زدن، کروزها را رهگیری کردن، اما بالستیک‌ها به خاک رژیم صهیونیستی نفوذ کرد.
پس اینجا متوجه شدیم که سیستم پدافند دشمن تا کدوم دوز موشک‌ها را می‌تواند رهگیری کند.

۱۱. شاید اگه بالستیک‌های متوسط رضوان هم رهگیری و منهدم می‌شدن، سپاه موشک با دوز بالاتر رو تست می‌کرد و اینقدر این کارو ادامه می‌داد تا بفهمد کدوم موشک ما توانایی عبور را دارد و خوشبختانه با همون موشک رضوان، هیمنه پوشالی پدافندی رژیم صهیونیستی شکسته شد.

۱۲. به نظر من اصلا مهم نیست که موشک‌ها کجا خورده و چقدر آسیب‌زده است، مهم این است که رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند بلوف بزنه و ضربه سنگینی از بابت شناخت ایران از سیستم پدافندی گنبد آهنین خورده است.

۱۳. البته همون موشک‌ها که اصابت کرده هم دقیقا دو پایگاه نظامی رو زده که یک باخت دیگری برای رژیم صهیونیستی است.

۱۴. حالا وقتی این تجربه به دست آمد و هم ما و هم رژیم صهیونیستی می‌دانند که ایران ده‌ها موشک مدرن‌تر و قدرتمندتر از رضوان دارد، معادلات نظامی دنیا به نفع ایران تغییر پیدا می‌کند. ان‌شاءالله
علی جعفری

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار