رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-01 11:09 شماره خبر : 8832 https://diyareaftab.ir/short/VlBJW 0
فرماندار تفرش خبر داد:

فرماندار تفرش گفت: 464 واحد اقدام ملی در تفرش وجود دارد و تلاش بر این است که تا پایان سال حداقل 100 واحد تکمیل و تحویل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ جواد اتابکی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ با اشاره به موضوع نهضت اقدام ملی مسکن در شهرستان تفرش گفت: در موضوع مسکن در سطح شهرستان دو برنامه وجود دارد یکی توسعه مسکن روستایی و دیگری مسکن شهری است.

وی ادامه داد: در مسکن شهری دو اقدام صورت گرفته است یکی مسکن مهر که 72 واحد در فاز اول تکمیل و تحویل شد و اقدام بعدی، نهضت اقدام ملی مسکن است که از سال 99 آغاز و 11 هکتار زمین به آن اختصاص داده شد.

فرماندار تفرش افزود: دی‌ماه 1401 در ماده کمیسیون ماده 5 تصویب و مقرر شد که واحدهای نهضت ملی مسکن تک واحدی و در 4 طبقه ساخته شود.

وی از صدور پروانه برای واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های انجام شده در شهریورماه سال 1402 پروانه این واحدها صادر و سند تک برگ این قطعات تکمیل شد که  116 سند تک برگ آماده است.

اتابکی با اشاره به بانک عامل تسهیلات مسکن اظهار کرد: بانک صادرات به‌عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات مسکن انتخاب شد.

فرماندار تفرش به پیشرفت 50 درصدی در برخی از واحدها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 86 واحد فعال است که در برخی از حوزه‌ها پیشرفت 50 درصدی و در برخی از حوزه‌ها کمتر است.

وی افزود: 464 واحد اقدام ملی وجود دارد و تلاش بر این است که تا پایان سال حداقل 100 واحد تکمیل و تحویل شود؛ مابقی هم در فازهای جداگانه تحویل خواهد شد.

اتابکی با اشاره به اولویت واگذاری بیان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولویت واگذاری با افرادی است که مبلغ پرداختی خود را کامل کرده‌اند و هیچ بدهی ندارد و وام آنها نیز آزاد شده است.

وی ادامه داد: از 464 نفر فقط 25 نفر تمام اقساط خود را پرداخت کرده‌اند و مابقی افراد اقساط معوقه دارند.

اتابکی در شرح فرآیند فازهای بعدی نهضت ملی مسکن گفت: فازهای بعدی نیز شروع شده است که فنداسیون و زیرسازی همه واحدها در حال انجام است؛ زیر ساخت‌های آب، برق و گاز همه پروژه نیز در حال پیگیری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمان‌بندی تعریف شده کارها در حال انجام است و جلسات شورای مسکن  هر 15 روز یکبار به طور منظم برگزار می‌شود و نظارت لازم صورت گرفته تا با تورمی که در سطح جامعه است بتوان در موعد مقرر واحدها را به متقاضیان تحویل داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار