رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-01 10:15 شماره خبر : 8973 https://diyareaftab.ir/short/eRP2P 0

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۲۲ اکتبر) پس از جهش به بالاترین سطح در جلسه قبلی با توجه به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و عدم اطمینان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ثابت ماند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از خبرگزاری ایسنا، هر اونس طلا ۰٫۱ درصد افزایش یافت و به ۲۷۲۳ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰٫۱ درصد کاهش به ۲۷۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری با توجه به فشار بر شمش بدون بازده، به بالاترین حد خود در ۱۲ هفته گذشته رسید در حالی که دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از ۲ اگوست رسید.

طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۲۷۴۰ دلار و ۳۷ سنت رسید و در سال جاری تاکنون حدود ۳۲ درصد رشد داشته که به کمک نااطمینانی‌های جهانی و ضعف سیاست پولی به این جایگاه رسیده است. طلا در دوره‌هایی با نرخ‌های پایین‌تر و در مواقع عدم اطمینان یک سرمایه‌گذاری ترجیحی است.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس گفت که از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت می‌کند و هیچ دلیلی نمی‌بیند که فدرال رزرو نمی‌تواند با کوچک کردن ترازنامه خود به جلو حرکت کند. بر اساس ابزار Fedwatch، معامله‌گران با احتمال ۸۷ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌کنند.

موسسه سیتی ریسرچ با اشاره به وخامت بیشتر بازار کار آمریکا، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و صندوق‌های قابل معامله ETF، پیش بینی سه ماهه خود را برای قیمت طلا به ۲۸۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۲ با ۳۴٫۲۸ دلار، ۰٫۲ درصد افزایش یافت و به ۳۳٫۸۶ دلار آمریکا رسید. پلاتین با ۰٫۳ درصد افزایش به ۱۰۰۶ دلار و ۲۶ سنت رسید و پالادیوم ۰٫۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار