رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-09 06:38 شماره خبر : 3929 https://diyareaftab.ir/short/eRL3d 0
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در ماه پر خیر و برکت رمضان نفس‌کشیدن روزه‌دار عبادت، تسبیح و ذکر خدا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی خلیلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص فضیلت‌های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه فضیلت الهی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: یکی از سنت‌های مؤمنین و مسلمین جهان گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان و برتری رمضان به ماه‌های دیگر است.

وی بیان کرد: ماه رمضان در نزد خداوند متعال ویژه و با برکت است لذا به تعبیر رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) که فرمودند «ای مردم، در این ماه، درهای بهشت، بازند، پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما نبندد و درهای دوزخ، بسته‌اند؛ پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما نگشاید؛ أیُّهَا النّاسُ إنَّ أبوابَ الجِنانِ فی هذَا الشَّهرِ مُفَتَّحَةٌ، فَاسأَلوا رَبَّکُم ألاّ یُغلِقَها عَلَیکُمو أبوابَ النّیرانِ مُغَلَّقَةٌ فَاسأَلوا رَبَکُم ألاّ یَفتَحَها عَلَیکُم».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در خصوص برکات و فضیلت ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در ماه پر خیر و برکت رمضان نفس کشیدن روزه‌دار عبادت، تسبیح و ذکر خدا محسوب می‌شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: یکی از وعدهای رسول خدا(ص) به مسلمین روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است و دعای افراد در این ماه پر عظمت مستجاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: از آداب ماه مبارک رمضان رعایت حرمت ماه مبارک است لذا افرادی که شرایط روزه‌داری را دارند موظف هستند که فریضه روزه‌داری را انجام دهند اما افرادی که شرایط روزه‌داری را ندارند باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و در خوردن و آشامیدن در انزار عمومی خودداری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: حق‌الناس اگر بر گردن کسی است باید در اولین فرصت پرداخت کند اگر با کسی مشکلی داشته‌اید سریعآ برطرف کنید با ذکر صلوات دهن خود را خوشبو کنید تا از لطف و برکت این ماه پر خیر و برکت نهایت استفاده را ببریم.

انتهی خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار