رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/04/17 Sunday - 2024 07 July الأحد ، 1 محرّم ، 1446
ساعت
وزیر نیرو خبر داد:

وزیر نیرو گفت: طبیعی است ناترازی انرژی ایجاب می‌کند، روز به روز در مسیر کاهش ناترازی انرژی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی اکبر محرابیان، امروز در مراسم آئین افتتاح به‌روزترین و بزرگترین کارخانه تولید پنل(صفحه) خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در خمین گفت: امروز شاهد این دستاورد عظیم در ایران زمین هستیم و هنگامی که در این کارخانه قدم می‌زنیم افتخار ما این است که جوانان نخبه و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف به‌ویژه رشته برق، شیمی و رشته‌های مختلف را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: جوانان با عشق و علاقه زیاد در مسیر رشد و بالندگی کشور ایران تلاش می‌کنند که باید به این جوانان افتخار کرد.

وزیر نیرو بیان کرد: موضوع تأمین انرژی به عنوان واجب‌ترین نیاز کشور برای رفاه و مهمترین عامل رشد اقتصادی کشور از مهم‌ترین ارکان در دستور کار دولت است. طبیعی است ناترازی انرژی ایجاب می‌کند که ما پروژه‌های شبیه به این پروژه را حمایت کنیم و بتوانیم روز به روز در مسیر کاهش ناترازی انرژی حرکت کنیم.

محرابیان عنوان کرد: برای کاهش ناترازی باید مسیری را انتخاب کنیم که این مسیر بتواند هم مشکل برق کشور و دیگر مشکلات کشور را مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی چند ویژگی دارد که اولین ویژگی آن ناترازی انرژی را مرتفع می‌کند و دومین ویژگی آن به دلیل اینکه نیاز به سوخت ندارد ناترازی کشور در مسئله سوخت را نیز برطرف می‌کند. سومین ویژگی عدم نیاز این انرژی به آب است که در حفظ منابع آب نیز کمک بسیار زیادی می‌کند و مهمترین ویژگی این انرژی حفظ محیط زیست است که با حفظ محیط زیست می‌توانیم محیطی سالم داشته باشیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: برای توسعه منابع تجدیدپذیر همزمان دو مسیر را باید برویم که مسیر اول توسعه نیروگاه‌ها در کشور است و مسیر دوم به موازات مسیر اول توسعه صنعت و حمایت از صنعت است که برای توسعه نیروگاه‌ها کمک کنند.

محرابیان گفت: نیروگاهی که امروز در خمین شاهد افتتاح آن هستیم امکان تولید ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات پنل خورشیدی را فراهم کرده از جمله کارخانه‌هایی است که می‌تواند ما در پیشبرد هدف بلند مرتفع کند.

 وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که این نیروگاه‌ها در زمان خود به بهره‌برداری برسند و برنامه‌ای که دولت در برنامه هفتم پیش بینی کرده عملیاتی شود و کمک زیادی به برطرف کردن ناترازی برق کشور شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار