رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی گفت: با تلاش مسئولان استان و همراهی فعالان بخش‌های مختلفِ تولیدی، صنعتگران، بخش خصوصی و تعاونی؛ نرخ بیکاری استان مرکزی در طی دوره تصدی دولت سیزدهم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ جمشید امیدی در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از دستاوردهای حوزه اشتغال استان در نتیجهٔ فعال شدن صنایع راکد و نیمه‌تعطیل و جذب نیروی جدید در این واحدها پس از چندین سال رکود است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ و هم‌زمان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۷٫۸ درصد بود که بر اساس میانگین‌گیری این نرخ در سال ۱۴۰۲ با ۸ دهم درصد کاهش به ۷ درصد تقلیل یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ برای استان مرکزی ایجاد ۲۳ هزار و ۵۷۰ شغل هدف‌گذاری شد که بر اساس گزارش سامانه رصد و تأیید شورای عالی اشتغال ۲۷ هزار و ۵۰۰ شغل ایجادشده و مرکزی رتبه دوم شاخص ترکیبی اشتغال و رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را احراز کرد.

امیدی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۱۷۸ درصد اشتغال تعهد شده استان محقق شد و از این حیث استان مرکزی رتبه دوم کشوری را احراز کرد.

وی اظهار کرد: روند اشتغال‌زایی در استان مرکزی از سال ۱۴۰۰ و پس از آغاز به کار دولت مردمی صعودی بوده است، به‌نحوی‌که در طول ۳۳ ماه خدمت دولت مردمی ۶۰ هزار و ۲۳۸ نفر به شمار شاغلان استان اضافه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی در پایان تصریح کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان مرکزی نیز از ۴ هزار و ۵۶۴ نفر در پایان سال ۹۹ در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ به ۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسیده است که بیانگر کاهش ۶۳ درصدی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار