رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
استاندار استان مرکزی عنوان کرد:

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی را به قطب صنعت تجدید پذیر تبدیل خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه امروز در مراسم افتتاح تولید صفحات خورشیدی به میزان ۱۸۰۰ مگاوات در سال در خمین و افتتاح نیروگاه ۵۲ کیلوواتی خورشیدی شرکت توزیع برق استان و هشت دستگاه اجرایی استان مرکزی به میزان ۱۸۰ کیلووات گفت: استان مرکزی با کمک موثر بخش خصوصی و شرکت مانا انرژی با طرح توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در گام اول در دولت سیزدهم ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده است که ۱۶۰۰ مگاوات از آن قرار داد منعقد شده است.

وی افزود: بخشی از عملیات اجرایی آغاز شده و بزرگترین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰مگاواتی کشور در محلات در حال احداث و بخشی از تولیدش هم وارد مدار شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: بخش دولتی و سازمان‌های اداری و بخش عمومی هم به نهضت انرژی‌های تجدید پذیر بپیوندند و در استان مرکزی ۲۰ درصد از بار اداری به تجهیزات انرژی‌های خورشیدی یا متصل یا در مراحل پایانی کار هستند و استانداری مرکزی هم و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت نیرو نیز نیروگاه‌های خورشیدی آن‌ها با ظرفیت حدود یک مگاوات وارد مدار شده و امروز به بهره برداری می‌رسد.

 

وی گفت: ۱۶۰۰ مگاوات برق خورشیدی وارد مدار خواهیم کرد تقریبا برابر مصرف استان مرکزی است درحالی که استان مرکزی حدود ۱٫۸ درصد مساحت کشور داریم.

 

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی را به قطب صنعتی تجدید پذیر تبدیل خواهیم کرد که با کمک شرکت مانا انرژی به این مسیر شتاب بخشیده است.

 

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم که به انتخاب مردم مسیرحرکت کشور را تغییر داد، مردمی که در تشیع پیکر خادمان خودشان اذهان کردند انتخابشان در سال ۱۴۰۰ دولت درستی بوده است این دولت با کار شبانه روزی و بدون وقفه، حضور بی‌واسطه و مستقیم در بین مردم فعالیت کرد و

استاندار مرکزی گفت: دوباره فرصت انتخاب مردم در ۸ تیرماه ایجاب شده است که با مشارکت حداکثری درانتخابات شرکت کنند.

 

انتهای خبر 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار