رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-01 08:33 شماره خبر : 7506 https://diyareaftab.ir/short/4OOa9 0
بانوی فعال موکب حضرت زینب(س) بیان کرد:

بانوی فعال موکب حضرت زینب(س) گفت: هدف از خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) ایجاد تحقق در زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فعالیت موکب‌های ایرانی از ابتدای ماه صفر آغاز و تا بازگشت زائران از کربلا که معمولا بیست و پنجمین روز از همین ماه ادامه دارد.

در این ایام بیش از 80 موکب از استان مرکزی در مسیر پیاده‌روی اربعین در داخل ایران و در کشور عراق فعالیت دارند.

موکب حضرت زینب(س) یکی از موکب‌های فعال استان مرکزی که در مهاجران و بزرگراه اراک - ملایر واقع شده است در گفتگو با مریم خدادادی یکی از بانوان فعال در این موکب به گفتگو نشستیم.

خدمت‌رسانی به زائران برای ظهور حضرت مهدی(عج)

مریم خدادادی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون تاریخچه این موکب گفت: حدود ۱۰سال هست که این موکب راه‌اندازی شده است و در ابتدا به صورت چادر در کنار جاده بود سپس با کمک‌های مردمی به یک مجموعه منسجم تبدیل شده است.

وی افزود: موکب حضرت زینب(س) در فاصله ۵۳۰ کیلومتری تا مرز مهران واقع شده است و از بخش‌های مختلفی از جمله سقاخانه، حسینیه برادران و خواهران، آشپزخانه، اتاق پزشک و انتظامات تشکیل شده است.

این بانوی فعال در موکب حضرت زینب(س) در خصوص خدمات ارائه شده در این موکب بیان کرد: تهیه سه وعده غذای صبحانه، ناهار و شام و همچنین میان‌وعده در تعداد یک هزار و ۵۰۰ پرس در روز در این موکب انجام می‌شود.

خدمت‌رسانی به زائران برای ظهور حضرت مهدی(عج)
خدمت‌رسانی به زائران برای ظهور حضرت مهدی(عج)
خدمت‌رسانی به زائران برای ظهور حضرت مهدی(عج)

خدادادی عنوان کرد: بیشتر زائران از کشورهای افغانستان و پاکستان در این مجموعه حضور پیدا کرده‌اند، البته رابطینشان به زبان فارسی مسلط هستند و خانم‌هایی در موکب حضور دارند که دوره‌های آموزشی برای صحبت با زبان‌های گوناگون با زائران را دیده‌اند.

وی اظهار کرد: هدف از خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) ایجاد تحقق در زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) است.

این بانوی فعال در موکب حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: در این مکان زیبایی‌های فراوانی مشاهده می‌شود از جمله اتحاد و همدلی بین خادمان و حتی نوجوان‌هایی که برای خدمت به زوار با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خدادادی خاطرنشان کرد: حضور کودکان نوزاد تا سالمند شرکت‌کننده در این راهپیمایی، چنان زیبایی به این مراسم باشکوه می‌دهد که هیچ نقاشی نمی‌تواند آن را ترسیم کند و همه این‌ها به خاطر عشق و علاقه به امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: کمک‌های مردمی به صورت وجه نقدی وغیر نقدی مانند موادغذایی، رختخواب، فرش و موکت، اجاق‌گاز، یخچال، ماشین‌لباسشویی و ... است و البته کمک‌هایی هم به صورت فعالیت‌های جهادی مانند بنایی، جوشکاری، تأسیسات و… در این موکب وجود دارد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار