رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-13 04:21 شماره خبر : 7629 https://diyareaftab.ir/short/Vwnrj 0
استاد حوزه علمیه بیان کرد:

استاد حوزه علمیه گفت: امام رضا (ع) یک شخصیت بی‌نظیر انسانی است و بهترین الگو برای شکل‌گیری یک زندگی اسلامی به‌شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ویژگی‌های اخلاقی امام رضا (ع) را نمونه‌ای عالی از رفتار برای مؤمنان دانست گفت: آن حضرت بر این نکته تأکید داشتند که افراد براساس تقوا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و مقام، پول و مادیات هیچ ارزشی در جایگاه یک شخص ندارد.

وی افزود: امام رضا (ع) علاوه‌بر عبادت و روزه‌داری، با مردم با نهایت شرافت، تواضع و مهربانی برخورد می‌کرد و فردی بسیار دانا و عالم بود که هرگز از مردم فاصله نمی‌گرفت.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام رضا (ع) همواره به صورت مخفی و علنی به نیازمندان یاری می‌رساندند و تمامی خدمتکاران و غلامان را در کنار خود بر سر سفره می‌نشاندند و موفق شدند محبت اهل‌بیت (ع) را در میان مردم مناطق شرقی مرزهای اسلام ترویج دهند.

سپاسی عنوان کرد: تقوای امام رضا (ع) به گونه‌ای بود که حتی دشمنان نیز به آن اذعان می‌کردند، زیرا تمام توجه و اندیشه ایشان معطوف به حفظ دین خدا و انجام واجبات الهی بود، فلذا ایشان نجات خود و مردم را در تقوا، ورع، پرهیزکاری و عبادت می‌دیدند.

وی اظهار کرد: جامعیت شخصیت اخلاقی براساس محوریت خداوند، تأکید بر ولایت اهل‌بیت (ع)، زیبایی در اخلاق نیکو، پرهیزگاری و تقوای آن حضرت، سخاوت، صبر، استقامت، عزت نفس، اخلاق نیکو در ارتباط با خانواده و افراد زیر دست، اخلاق خوب با مردم و تعاملات آموزشی مؤثر و سازنده، از ویژگی‌های اخلاقی در سیره امام رضا (ع) است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) یک شخصیت بی‌نظیر انسانی است که تمامی رفتارها و سخنان ایشان با آیات قرآن هم‌خوانی دارد و به همراه پیامبر (ص) و دیگر ائمه (ع) بهترین الگو برای شکل‌گیری یک زندگی اسلامی به‌شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام رضا (ع) سه سال پایانی دوران امامت خود را تحت نظارت مامون در خراسان گذراندند و در همین سرزمین به شهادت رسیدند و آرامگاه ایشان در شهر مقدس مشهد واقع شده است که هر ساله میزبان زائران و عاشقان این امام مهربان از نقاط مختلف جهان می‌باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار