رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-17 14:11 شماره خبر : 7827 https://diyareaftab.ir/short/Vp3XA 0
استاد حوزه علمیه:

استاد حوزه علمیه گفت: ماه ربیع‌الاول به‌عنوان بهار ماه‌ها شناخته می‌شود، زیرا نشانه‌های رحمت خداوند در این ماه به وضوح نمایان است.

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون آثار حلول ماه ربیع‌الاول گفت: این ماه به‌عنوان بهار ماه‌ها شناخته می‌شود، زیرا نشانه‌های رحمت خداوند در این ماه به وضوح نمایان است.

وی افزود: در این ماه، نعمت‌های الهی و زیبایی‌های نورانی بر زمین نازل شده است، چرا که ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) در این ماه قرار گرفته است زیرا حضرت محمد (ص) داناترین و برترین مخلوق خداوند و نزدیک‌ترین فرد به او است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر با اندوه و اشک پشت‌سر گذاشته شد و دل‌هایمان را تازه کردیم و با یاد اباعبدالله‌الحسین (ع) معرفت بیشتری کسب کردیم و حالا زمان آن رسیده است که در این بهار، به خاطر رویش دوباره‌ سجده شکر به جا آوریم و قدر این بهار را بدانیم و به بندگی بپردازیم.

سپاسی عنوان کرد: این ماه در میان شیعیان به‌عنوان ماه خوشحالی و شادمانی شناخته می‌شود و در این ماه علاوه‌بر ولادت پیامبر اکرم (ص)، ولادت امام صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) نیز اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های مهم تاریخ اسلام، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه در نخستین روز ماه ربیع‌الاول است که باعث شادی و جشن مسلمانان گردید و به گسترش دین اسلام کمک شایانی کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در این ماه و همچنین در روزهای مهم دیگر ماه ربیع‌الاول، انجام غسل و پوشیدن لباس تمیز مورد توصیه قرار گرفته است.

سپاسی تصریح کرد: روزه‌داری به‌عنوان نشانه‌ای از شکرگزاری به خاطر سلامتی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) در برابر آسیب‌های کفار و مشرکان، یکی از اعمال مستحب در ماه ربیع‌الاول به شمار می‌آید.

 وی بیان کرد: زیارت پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و خواندن دعای اول ماه ربیع‌الاول، از دیگر اعمال این ماه است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار