رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-26 14:13 شماره خبر : 8003 https://diyareaftab.ir/short/4xla6 0
رئیس آموزش و پرورش ساوه :

رئیس آموزش و پرورش ساوه گفت: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی و ۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی با برپایی جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها راهی مدرسه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ مصطفی قربانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نار خبر؛ در حاشیه برگزاری جشن غنچه‌ها اظهار کرد: جشن غنچه‌ها برای دانش‌آموزانی است که برای نخستین بار وارد دنیای مدرسه می‌شوند و این جشن به نوعی به استقبال از این مرحله جدید زندگی آن‌ها اختصاص دارد.


وی افزود: در شهرستان ساوه، با حضور ۵۲ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، جشن گرفته خواهد شد.


قربانی در ادامه بیان کرد: آمار ثبت‌نامی امسال دانش‌آموزان ساوه همزمان با بهار سال تحصیلی جدید ۵۲ هزار نفر است که شامل حدود ۲۶ هزار نفر دختر و ۲۶ هزار نفر پسر در تمام پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.


وی گفت: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی و ۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز پیش دبستانی با برپایی جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها راهی مدرسه خواهند شد.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: با هدف ایجاد فضای نشاط در مدارس جشن غنچه‌ها، شکوفه و جوانه‌ها به ترتیب برای نوآموزان پیش دبستانی، دانش‌آموزان کلاس اول و دانش‌آموزان دوره متوسطه از امروز ۲۶ شهریور آغاز شده است و تا یک مهر ادامه دارد.


قربانی در ادامه یادآور شد: رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس شهرستان ساوه در آستانه سال تحصیلی جدید با کمک شهرداری و نیرو‌های جهادی بسیج آغاز شده است که این اقدامات با هدف ایجاد محیطی شاداب و جذاب برای دانش‌آموزان و ارتقاء کیفیت فضا‌های آموزشی انجام می‌شود. رنگ‌آمیزی و بهبود نمای مدارس علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، به بهبود روحیه و انگیزه دانش‌آموزان نیز کمک می‌کند.


وی در پایان گفت: برای انجام پروژه‌های زیباسازی مدارس در شهرستان ساوه، یک میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه از سوی شهرداری و سپاه تخصیص داده شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار