رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-14 14:39 شماره خبر : 7779 https://diyareaftab.ir/short/Vm5ry 0
فعال فرهنگی در گفتگو با «دیار آفتاب»:

فعال فرهنگی گفت: امام رضا (ع) به رضای پروردگار راضی بود و این خصلت ارزشمند در تمام لحظه‌های زندگی ایشان ظهور و بروز داشت.

زهرا هرم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون تجلی ارزش‌های والا و مقام‌های بلند انسانی و معنوی امام رضا (ع) گفت: زهد و عبادت، راز و نیاز، مناجات، صبر و تحمل و تمام ابعاد شخصیتی و زندگی این امام بزرگوار برای مسلمانان بهترین الگو است.

وی در مورد زندگی امام رضا (ع) افزود: هشتمین امام شیعیان، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در یازده ذی‌القعده در مدینه به دنیا آمد و تا سال ۲۰۱ هجری قمری در آنجا بود تا اینکه در رمضان همان سال وارد شهر مرو شد و به اجبار ولایت عهدی مأمون را پذیرفت.

این فعال فرهنگی بیان کرد: بعد آمدن امام رضا (ع) به ایران بر خلاف انتظار مأمون، روزبه‌روز محبوبیت امام در دل‌ها افزایش می‌یافت، تا اینکه تصمیم به قتل آن حضرت گرفت.

هرم‌آبادی عنوان کرد: امام رضا (ع) مورد رضای خداوند در آسمان و مورد پسند رسول خدا (ص) و امامان در زمین بود، حتی مخالفان نیز وی را می‌ستودند.  

وی اظهار کرد: امام رضا (ع) به رضای پروردگار راضی بود و این خصلت ارزشمند در تمام لحظه‌های زندگی ایشان ظهور و بروز داشت و مشکلات پیچیده عصرش را با دریایی از سعه‌صدر، متانت، بردباری و توجه به رضای الهی حل و فصل می‌کرد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در راستای حفظ دین و نگهبانی از احکام خدا در برابر مأمون و دیگر معاندان با شجاعت و صلابتی خلل‌ناپذیر برخورد می‌کرد و هرگز در امر دین مسامحه و ملاحظه‌کاری نداشت، هم‌چون پدر و اجداد پاک و مطهرش، بنده خالص خدا بود و همه چیز را در خط بندگی خدا دنبال می‌کرد.

هرم‌آبادی در مورد تلاش‌های امام رضا (ع) در تبیین راه حق و باطل تصریح کرد: امام رضا (ع) مبارزه با دشمنان را از وظایف اصلی خود در تبیین و تبلیغ آموزه‌های دین اسلام می‌دانست و حتی در مسائل شرعی هم از حکومت جائر، برائت می‌جستند و مردم را از طاغوت برحذر می‌داشتند.

وی بیان کرد: هشتمین پیشوای مسلمانان، امام علی بن موسی‌الرضا (ع) نیز دارای عالی‌ترین و نیکوترین رفتارهای اخلاقی بوده و ویژگی‌های آن حضرت، بهترین الگو برای مؤمنان و دنبال‌کنندگان مکتب رضوی است.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از ارزش‌های بسیار زیارت فرزند گرامی امام موسی کاظم (ع) این است که این حضرت در روز قیامت از زائرانی که ایشان را در دنیا زیارت کرده‌اند، دستگیری و هنگام عبور از پل صراط آن‌ها را همراهی می‌کنند.

هرم‌آبادی عنوان کرد: در روایت‌های مختلفی که از امامان معصوم (ع) برجای مانده، برای زیارت امام رضا (ع) در برخی موارد پاداشی برابر با ۷۰ حج و در برخی دیگر هزار حج و عمره قرار داده شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار