رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-26 13:14 شماره خبر : 4031 https://diyareaftab.ir/short/VW12o 0
هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد؛

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی قوی به کشور از روز دوشنبه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: مطابق بررسی‌ها عبور موج کم ارتفاع لایه‌های میانی جو طی ساعات آتی موجب وزش باد و برخی رگبارهای پراکنده باران در استان خواهد شد. سرعت وزش باد در برخی مناطق بویژه در نیمه جنوبی استان نسبتا شدید خواهد بود.

با عبور این سامانه از امشب تا صبح دوشنبه جوی نسبتا پایدار در استان و آسمانی کمی تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی قوی به کشور از روز دوشنبه است. این سامانه موجب بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، بویژه زاگرس مرکزی خواهد. 

در استان مرکزی هم  بارش‌ها با شدت کمتر در برخی مناطق نسبتا قابل ملاحظه خواهد بود که می تواند منجر آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از نقاط بویژه نوار غرب و جنوب استان شود. 

 فعالیت بارشی این سامانه از دوشنبه شب و بامداد سه‌شنبه در استان آغاز خواهد شد و تا صبح چهارشنبه  کم و بیش تداوم خواهد یافت و پس از آن سامانه از استان عبور خواهد کرد. 

با عبور این سامانه و به دلیل جابجایی توده‌های هوا سرعت وزش باد در طی روز چهارشنبه در استان شدید خواهد بود.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار