رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-13 09:05 شماره خبر : 1851 https://diyareaftab.ir/short/4LXd7 0

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با توجه به شرایط آلودگی و سکون هوای استان مرکزی گفت: شهروندان باید در روزهای آلوده از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید و ورزشی در هوای آزاد پرهیز نمایند.

بهروز ایران‌نژاد؛ در گفتگو با  «دیار آفتاب»؛ گفت: در هنگام بروز آلودگی‌هوا گروه‌های حساس از قبیل سالمندان، کودکان، مادران باردار و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید از حضور در مناطق پر تردد و مرکزی شهر که آلودگی هوای بیشتری وجود دارد اجتناب کنند. 

ایران‌نژاد اظهار داشت: شهروندان حتماً از ماسک‌های مخصوص جهت جلوگیری از استنشاق هوای آلوده استفاده کنند. 

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی گفت: شهروندان در این روزها باید از مایعات فراوان مخصوصاً شیر بیشتر مصرف کنند و از خورد میوه‌های تازه و سبزیجات بیشتر بهره ببرند. 

وی ضمن اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از آلاینده‌های هوا اکسیدان‌ها هستند و با ورود به بدن، رادیکال‌های آزاد تولید می‌نمایند، اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود افراد از مواد غذایی آنتی‌اکسیدان بیشتر استفاده نمایند.

 وی گفت: استفاده از انواع میوه‌ها و سبزیجات به‌خصوص میوه‌هایی که ویتامین A، E،C دارند، می‌تواند بخشی از اثرات سوء آلاینده‌ها را خنثی نماید.

 ایران‌نژاد افزود: اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در این روزها به صورت آماده باش کامل می‌باشد و شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه نموده و یا با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار