رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-10 15:20 شماره خبر : 1808 https://diyareaftab.ir/short/4LZ7V 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقيه در استان مرکزی با اشاره به هفته بسیج و دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری، گفت: در بحث بسیج باید به مسئله هویت، جهاد و مفهوم بسیج در حوزه علمی، فرهنگی، دانشگاهی و… توجه داشت و بسیج شکست‌ناپذیر است.

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی دهم آذرماه ۱۴۰۲ در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با بیان اینکه جریان حق و باطل از ابتدای تاریخ بشر بوده است و تا پایان تاریخ بشر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اراده خداوند مافوق همه اراده هاست و هر چه دشمنان نقشه‌های شیطانی داشته باشند قطعا با اراده خداوند خنثی می‌شود.

 وی تصریح کرد: در جریان غزه، اسرائیلی‌ها همواره به دنبال تبدیل کردن غزه به یک شهر سوخته هستند، اما کور خوانده‌اند. از همان ابتدا نتانیاهو با مشاوره آمریکایی‌ها به دنبال نابودی حماس بود و آنها ۴۰ هزار تن بمب بر روی این شهر فرود آوردند، اما با ۲۰ هزار کشته و ۳۰ هزار آواره و… نه تنها یک دهم قدرت حماس را نابود نکرد، بلکه همه دنیا علیه آنها بسیج شدند و این اتفاقات مصداق اراده خداوند بود.

 امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال کوچ کامل مردم غزه به سمت اردن و صحرای سینا بود که مصر این مسئله را نپذیرفت، گفت: شرایط به شکلی پیش رفت که از تصمیم به نابودی حماس به سمت مذاکره و توافق با حماس هدایت شد و حماس را به رسمیت شناخت.

 وی با تاکید بر اینکه جنایت‌های اسرائیل در غزه، روی تاریخ را سیاه کرده و آبروی انسانیت را برده است، افزود: این رژیم غاصب ۶ هزار کودک را با بمب کشت، نان و آب و دارو را بر مردم بستند، مسجد، مدرسه، بیمارستان و خانه‌ها و… نابود کرد و بابت این رفتارها هم پاسخگو نیست اما با این وجود حتی یکی از برنامه‌های خود را عملی نکرد، نتوانست اراده مردم غزه و فلسطین را بشکند و کوچکترین گلایه‌ای از این مردم شنیده نشد، باید به اراده این مردم آفرین گفت. همه مردم دنیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند و در قلب لندن راهپیمایی یک میلیون نفری به راه افتاد.

 دری نجف آبادی بیان کرد: از امروز مجدد اسرائیل بمباران هوایی را شروع کرده است، اما باید همچنان حامی مردم فلسطین بود، ۱۰ میلیون نفر برای حضور و حمایت از غزه اعلام آمادگی کرده‌اند و تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی مردم ایران به غزه کمک شده است و همچنان باید از مقاومت حمایت کرد.

 وی تصریح کرد: یکی از جلوه‌های سفیانی‌ها، صهیونیست‌ها و یکی از جلوه‌های انصار الله، حامیان مقاومت هستند، شاید امکان رفتن به غزه و مجاهدت را نداشته باشیم، اما باید در هر لحظه و هر جا برای دفاع از قدس شریف و غزه حرکت کنیم.

 امام جمعه اراک با بیان اینکه صهیونیست‌ها، نژادپرست افراطی هستند، دین آنها فرقه‌ای است و شهروندان غزه را شهروند درجه ۲ می‌دانند، گفت: این افراد، هیچ گاه برای مرگ آماده نیستند و شهادت را ملاقات با خداوند نمی‌دانند، از مرگ می‌ترسند و اگر هزار سال هم به آنها عمر دهیم، باز هم دست بر نمی‌دارند و این رفتار نقص و عیب بزرگی برای این افراد محسوب می‌شود در واقع یکی از بزرگترین ویژگی‌های این رژیم کودک کش نژادپرستی است و بین افراد به شدت تبعیض قائلند و ادعای دموکراسی و حقوق بشر از سوی آنها واقعیت ندارد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم اراک و استان مرکزی در برنامه تلویزیونی محفل گفت: استان مرکزی، استانی قرآنی است و شخصیت‌هایی چون کربلایی کاظم ساروقی که معجزه قرن محسوب می‌شود، گواهی بر این مدعاست و باید خاک آرامگاه وی را طوطیای چشم کرد. استقبال مردم از این برنامه، عشق مردم استان به قرآن و اهل بیت را نشان داد.

 دری نجف آبادی با بیان اینکه عالم وجود به برکت قرآن و عترت آفریده شده است، گفت: باید قدردان قرآن و عترت بود چراکه هیچ سرمایه‌ای به مانند این دو سرمایه وجود ندارد و استان مرکزی نیز باید در مسیر قرآن و عترت، بیش از گذشته حرکت کند.

 وی با اشاره به هفته بسیج و دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری، افزود: در بحث بسیج باید به مسئله هویت، جهاد و مفهوم بسیج در حوزه علمی، فرهنگی، دانشگاهی و… توجه داشت و بسیج شکست ناپذیر است.

 امام جمعه اراک با اشاره به نیروی دریای راهبردی جامع ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید اردوگاه‌های علم آموزی و دانش آموزی تشکیل دهیم تا از صنایع دریایی بازدید داشته باشند. باید در کنار نیروی دریایی نظامی، نیروی دریایی را در حوزه نفت و گاز، صید و بهره برداری از دریا تقویت کرد.

 وی تاکید کرد: ایران اسلامی، پایگاه اهل بیت است و آینده میلیاردها عاشق اهل بیت به این خطه مرتبط است و باید پایگاه ظهور را برپا کنیم.

 دری نجف آبادی به مناسبت‌هایی چون روز معلولان، روز جهانی مبارزه با ایدز و روز مجلس اشاره کرد و گفت: ۱۱ اسفندماه انتخابات مجلس را پیش رو داریم و امیدواریم که نمایندگان خوبی انتخاب شوند. باید عقب افتادگی‌های دوران قجر را با مدیران، اساتید، جوانان و مردم غیرتمند این سرزمین جبران کنیم، ایران اسلامی باید از نظر علم، دانش و فناوری قله‌های موفقیت را در جهان فتح کند و باید ضمن داشتن ایمان قوی، در همه جبهه‌ها تلاش داشته باشند.

 ایسنا

انتهای پیام 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار