رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-20 20:25 شماره خبر : 4539 https://diyareaftab.ir/short/eol0K 0
استاندار مرکزی:

استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی و هسته‌ای در کشور است که سهم قابل‌توجهی در تولید آب سنگین در نیروگاه شهدای خنداب دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلصل‌الائمه، عصر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و محفل انس با قرآن کردیم که در اراک برگزار شد، گفت: راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در پیشرفت راهبردهای کشور موثر است که در پیشبرد صنعت هسته‌ای محرک اصلی برای ایجاد و پیگیری انرژی هسته‌ای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: متاسفانه با اعمال شدن تحریم‌های گوناگون توسط دولت‌های مستکبر جهانی، فروش نفت کشور ایران کاهش یافت اما به همت دانشمندان و جوانان پرتوان کشور، صنعت هسته‌ای پیشرفت روزافزونی پیدا کرد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: انرژی هسته‌ای به دو بخش انرژی و صنعت تقسیم‌بندی می‌شود که از این مورد به انرژی آن برای تامین انرژی‌های حامل و به صنعت آن در علوم پزشکی و دیگر زمینه‌ها نیازمند هستیم.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: استان مرکزی یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی و هسته‌ای در کشور است که سهم قابل‌توجهی در تولید آب سنگین در نیروگاه شهدای خنداب دارد.

وی اظهار کرد: اگر در انرژی هسته‌ای پیشرفت کنیم، در تامین انرژی‌های حامل ازجمله برف و دیگر صنایع هم پیشرفت‌های چشم‌گیری حاصل می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار