رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-13 15:13 شماره خبر : 5044 https://diyareaftab.ir/short/NK6Gm 0
یادداشت؛

تلاش و توانایی معلمان فقط از عشق بر‌ می‌آید، عشق به هدایت و اندیشه‌ورزی است که این قشر پرتلاش را همچون کوه، استوار در مسیر یادگیری قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «ندای تفرش»، فهیمه عباسی، به‌مناسبت 12 اردیبهشت روز معلم، در یادداشتی نوشت: مدرسه رفتن برای ما که متولد دهه 70 هستیم با نسل امروز بسیار متفاوت است، روزهایی را به یاد دارم که مدارس در دو شیفت صبح و عصر برگزار می‌شد، تخته‌ها گچی بود و خبری از رفت و آمد با سرویس نبود؛ هیاهوی رفت و برگشت از مدرسه همیشه در کوچه‌های منتهی به مدارس زیاد بود.

خاطرات مدارس آن روز هنوز در ذهنم تداعی می‌شود، زنگ صبحگاه که به صدا در می‌آمد در صف می‌ایستادیم، قرآن و سرود خوانده می‌شود و در پایان هم دعای فرج را می‌خوانیدیم.

هنوز یادم است در کلاس اول دبستان معلم در کنار تخته حروف الفبا را وصل کرده بود که با آموزش هر حرف آن را برای ما نمایش می‌داد.

تعداد بالای دانش‌آموزان با توانایی یادگیری‌های مختلف هیچ‌گاه باعث نشد که این قشر زحمتکش دست از تلاش خود برای آموزش بردارند.

معلمان قشری هستند با توانایی‌های بسیار بالا، شاید عده‌ای بگویند که معلمان فقط درس می‌دهند اما باید به یاد داشته باشیم آنان فقط خواندن و نوشتن یا ادبیات و ریاضی و ... یاد نمی‌دهند، آنان باید فارغ از هیاهوی زندگی خویش برای دانش‌آموزان خود پدری و مادری می‌کنند.

روزی باید همانند یک پدر سختگیر و روز دیگر همچون مادری مهربان و دلسوز باشند، گاهی حتی باید از پدر و مادر واقعی نیز دلسوزتر باشند و برای شاگردان خود وقت بگذارند.

معلمان توانایی این را دارند که آینده را بسازند، آینده یک فرد، یک گروه و حتی آینده یک کشور را؛ آنان می‌توانند امید را در دل‌ها دانش آموزان و دانشجویان خود زنده کنند و زنده نگه دارند، آنان می‌توانند رویای دانش‌آموزان خود را به واقعیت نزدیکتر کنند.

معلمان می‌توانند در عمیق‌ترین و ژرف‌ترین نقاط ذهنی دانش‌آموزان و دانشجویان خود نفوذ کنند و ریشه‌های علمی را در آن جای دهند تا تبدیل به درختانی تنومند شود.

تلاش و توانایی این قشر فقط از عشق بر‌می‌آید، عشق به تعلیم و تربیت، عشق به آینده روشن، عشق به میهن و کشور، عشق به خودباوری و خوداتکایی و در نهایت عشق به هدایت و اندیشه‌ورزی است که این قشر پرتلاش را همچون کوه، استوار در مسیر یادگیری قرار می‌دهد.

فرارسیدن روز معلم را خدمت تمامی معلمانی که برای آینده دانش آموزان و دانشجویان این سرزمین تلاش می‌کنند تبریک عرض کرده و از خداوند منان برای آنان سلامتی و توفیق روز افزون را خواستارم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار