رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-24 14:25 شماره خبر : 4599 https://diyareaftab.ir/short/4xJQX 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: وهابیّت بر اساس تفکر وهابی و برداشت ذهنی غلط خود تاریخ مجسم اسلام را تخریب کردند و این‌ها عامل به فرمایش پیامبر(ص) هم نبودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: وهابیّت بر اساس تفکر وهابی و برداشت ذهنی غلط خود تاریخ مجسم اسلام را تخریب کردند و این‌ها عامل به فرمایش پیامبر(ص) هم نبودند.

وی افزود: پیامبر(ص) خطاب به حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ «ای علی! هركس قبر شما را آباد كند و به آنجا رفت و آمد داشته باشد، همانند كسی است كه سليمان بن داود را در ساختن بيت‌المقدس ياری رسانده باشد».

سوری اظهار کرد: همچنین پیامبر(ص) فرمود؛ «كسی كه قبر شما را زيارت كند، ‌اين كارش با پاداش هفتاد حج برابر می‌باشد و به هنگام بازگشت از زيارت شما، از گناهان خود بيرون می‌آيد همانند روزی كه از مادرش متولد شده است».

سوری اظهار کرد: تکریم قبور ائمه در واقعه تعظیم شعائر الله و ترفیع بیوت الهی است. خانه‌ها و قبور اهل بیت(ع) نوعی تعظیم شعائر الهی و ابراز محبت و ارادت و مودت نسبت به «ذوی القربی» است و اسم خدا در آن‌جا برده می‌شود.

امام جمعه فرمهین بیان کرد: در داستان اصحاب کهف خداوند در قرآن می‌فرماید؛ مومنین غار اصحاب کهف را مسجد قرار دادند و تبرّک می‌جستند. چنین کاری نزد خدا مقبول است.

وی گفت: تفکّر وهابیّت چیزی ندارد، ذهن خشک، بدون فهم و دست پروده انگلیس برای تخریب مذاهب دینی و دست به چنین کاری می‌زدند. 

سوری با اشاره به دستگیری از نیازمندان افزود: برخی افراد در حیطه فردی و اجتماعی فعال هستند، دست نیازمندان را می‌گیرند و به فکر هم‌نوع هستند و جای تحسین دارد.

سوری اظهار کرد: در کارهای شهرستان هم مردم و مسئولان وظیفه دارند، مسئولان برای تقویت فرهنگ و مراسمات در وسع و توان عمل کنند.

امام جمعه فرمهین گفت: وظیفه ذاتی برخی ادارات در راستای تقویت فرهنگی دارند و باید همت کنند. کسی که مسئول است، باید خدمت کند و منّتی هم بر مردم هم ندارد.

وی افزود: مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان هستند و مسئول هم باید این را بپذیرد که برای خدمت آمده است.

سوری اظهار کرد: باید خدمات انجام شده و عملکرد مسئولان انعکاس داده شود و نه آرزوهای محقق نشده. باید در کلام و گفتار شفافیت سرلوح کار قرار بگیرید.

امام جمعه فرمهین گفت: در برپایی مراسمات مختلف مسئولان وظیفه دارند و همه باید پای کار بیایند. در روز عید فطر برای برپایی نماز عید همه پای کار آمدند و به صورت کلی از زحمات همه تشکر کردیم اما اینکه یک نفر انتظار دارد، اسم فرد خاص را بیاورند، زیبنده نیست.

 وی افزود: مسئولان در وظایفی که دارند همت کنند از جمله در بحث وسایل نقلیه عمومی همت کنند و در مواردی که معضل وجود دارد، در بحث کوهای حیوانی و سگ‌های ولگرد در شهر از مردم و ... عذرخواهی کنند.

سوری ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی تعارض و تناقص در تقدیرات و تشکرها وجود دارد، از اداره خاصی تقدیر می‌شود و تعارض‌گویی در تقدیرات وجود دارد.

 امام جمعه فراهان گفت: همه خود را مسئول بدانند در قبال آن مسئولیتی که دارند و هر که در امور شهرستانی هزینه می‌کند، از جیب خودش نیست و از جیب آن اداره است و منّتی بر مردم نیست.

وی با اشاره به عمل ما در حیطه فردی و اجتماعی باید برای خدا باشد، خاطر نشان کرد: عمل خود را برای خدا خالص کنید اگر ذره‌ای عمل برای غیر خدا باشد، مورد مقبول درگاه الهی نیست.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار